חדשות    

התאחדות קבלני השיפוצים על המרפסת שקרסה: "עיריית ת"א אחראית לתאונה"

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "מחובתן של הרשויות לבדוק שיפוצים שבוצעו, והדבר קריטי במיוחד בעיר כמו ת"א השוכנת לחוף הים. מעבר לכך, המדינה חייבת לסייע קידום תמ"א בהקדם, אחרת נראה מקרים רבים דומים בבניינים ישנים שעשויים לעלות בחיי אדם"

בהתאחדות קבלני השיפוצים מגיבים הבוקר לאירוע שהתרחש אתמול, שבו קרסה חלק ממרפסת ברחוב זבולון בת"א.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, סבור כי עיריית ת"א אחראית לתאונה, ואומר: "מחובתן של הרשויות לבדוק שיפוצים שבוצעו, והדבר קריטי במיוחד בעיר כמו ת"א השוכנת לחוף הים. מעבר לכך, המדינה חייבת לסייע קידום תמ"א בהקדם, אחרת נראה מקרים רבים דומים בבניינים ישנים שעשויים לעלות בחיי אדם".

סיב מוסיף כי: "קידום תמ"א חיוני בכל הארץ, אך במיוחד בערי החוף, מכיוון שלים ולמלח השפעה הרסנית על מבנים. עיריית תל אביב מטרפדת הרבה פרוייקטים של תמא 38 ברחבי העיר. אלמלא הבירוקרטיה היינו יכולים לראות גידול של כ 30% בשיפוץ בניינים ותמ"א 38 בעיר".

סיב התייחס לטיב עבודות השיפוצים שבוצעו בבניין, וציין כי "על החומרים החיצוניים להתאים לסביבה זו. הטיח החיצוני חייב להיות אטום למים וחייבים לשים דגש על חומרי הקישור בין הבטון לטיח שיהיו בעלי רמת דביקות גבוהה במיוחד. המלח מכלה כמעט כל דבר העומד בדרכו במעטפת החיצונית, וגורם לקילוף מהיר שיותר של הטיח. בקרבת הים  עדיף להשתמש בחיפוי חיצוני משיש עמיד מסוג גרניט למשל".

עוד הוסיף כי "לא רק החומרים המקשרים בין הטיח והבטון חייבים להיות בעלי איכות גבוהה במיוחד. גם החומרים לטיפול בברזל שנפגע חייבים להיות  מומלצים על ידי מהנדס בניין. בברזל פגוע חייבים לטפל בצורה מיוחדת הכוללת ניקוי לפי הוראות היצרנים של חומרי המליטה. במקרה שברחוב זבולון ראינו התנתקות גם מכיוון שהברזל נראה חלוד ומנופח, שהביא להתנפחות והתנתקות של הטיח, שגרם בסופו של דבר לנפילתו".