חדשות    

התוכנית: היישוב החרדי רכסים יגדל בכ-2,300 יחידות דיור

תוכנית מתאר רכסים

ברכסים יינתן מענה לאוכלוסייה החרדית הגדלה. יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד, חתם על מתן תוקף לתוכנית המתאר ליישוב החרדי רכסים. התוכנית מציעה תשתית תכנונית לגידול אוכלוסיית היישוב מכ-12,000 תושבים כיום עד לכ-35,000 תושבים בעתיד, תוך התייחסות לצרכים המיוחדים של האוכלוסייה. מדובר בתוכנית מתאר מפורטת לכלל היישוב  שבאמצעותה אפשר להוציא היתרי בנייה.

רְכָסִים היא מועצה מקומית במחוז חיפה, הממוקמת בעמק זבולון, כ-5 ק"מ מדרום מזרח לחיפה, מצפון לכפר חסידים ומדרום לאבטין. היישוב מונה כיום כ־12,000 נפשות, ורוב אוכלוסייתו כיום היא חרדית.  לפי נתונים של המל"ס קצב ריבוי האוכלוסייה בו הוא כ-2.3% בשנה.

התכנית שקודמה בשיתוף הנהגת הישוב והוועדה המקומית לתכנון ולבניה "מורדות הכרמל", כוללת תוספת של כ-2,300 יחידות דיור בתכנון מפורט- 855 בבנייה חדשה וכ-1,500 יחידות דיור שייבנו במסגרת התחדשות עירונית. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-25,000 מ"ר. נתונים אלו אינם כוללים את התוכנית המאושרת לגבעת הפרסה הכוללת כ-1,900 יחידות דיור ו-55,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, וכן את תוכנית שכונת רסקו המופקדת הכוללת 455 יחידות דיור.

עוד  התוכנית כוללת הוראות להתחדשות עירונית, לעיבוי וציפוף מבוקרים ולהסדרת הבינוי בתחום הישוב הקיים ונותנת מענה לצרכים במוסדות ציבור ובשטחים פתוחים ולפיתוח המערכת התחבורתית והתשתיות העירוניות בהתאם לגידול באוכלוסיית הישוב. בנוסף התכנית נותנת דגש לחיבורה של רכסים לשרונה החדשה שאושרה במזרח ואפשרה את קידום אזור התעסוקה בתווך שבין הגבעות.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית תיתן מענה לצורכי הדיור במגזר החרדי במרקם הבנוי והוותיק ביישוב. כמו כן, התכנית מעודדת התחדשות עירונית ומוסיפה זכויות בנייה בחלק מהאזורים של היישוב שלא תוכננו בעבר בהתאם לאופייה הייחודי של אוכלוסייה זו".