תיירות    

התירוצים והדרכים שיביאו אתכם למחלקת עסקים: מרגל שבורה עד תינוק צועק

מעודכן ל-01/2020

הדרך הכי פשוטה להגיע למחלקת עסקים היא פשוט לשלם על הכרטיס. יש מי שמעדיפים דרך מסובכת יותר. שיטה  מעניינת ונכלולית במיוחד ביצע  יוטיובר בשם ג'ימי זו. בסרטון שפרסם שכותרתו "איך לטוס במחלקת עסקים בחינם!" נראה זו קונה מגף לשברי קרסול  בשדה התעופה של סידני לפני שהוא עולה לטיסה להונג קונג. לאחר שנעל אותו צער "או יה, היא בטוח שבורה".

לאחר שעלה על המטוס ביקש מצוות הדיילים להשתדרג למחלקת עסקים כי רגלו השבורה "לא תוכל להיכנס למושב מחלקת התיירים", וכך שודרג למחלקת העסקים, שכרטיס עבורה עולה לפחות 4,700 דולר. רוב הדיילים אומרים שבשני שלישים מהמהקרים רגל שבורה תעביר אתכם למחלקת העסקים.

התגובות לסרטון היו מעורבות, חלק שיבחו אותו על התחמון ואחרים ביקרו אותו על מעשה ההונאה הלא יותר מדי מתוחכם הזה.  אלא שתפסו אותו וכנראה ויתרו לו .כשירד זו מהמטוס הוא שכח לנעול שוב את המגף. אחד מאנשי הצוות שהבחין בכך אמר לו: "אני מקווה שמצב הרגל שלך השתפר" וזו הגיב: "אה, כן, שכחתי מזה לגמרי"

עם זאת, יש דרכים חוקיות וישרות יותר להגיע למחלקת העסקים, הנה כמה מהן:

נסיעה בחברת תעופה קבועה

אם אתם נוסעים בחברה קבועה וצוברים קילומטרים ונקודות, מדי פעם אתם מתגומלים במחלקה השווה יותר. החיסרון שהעלות יכולה להיות לפעמים יקרה יותר מטיסה אחת במחלקת עסקים.

טיסה במועד לא מבוקש

אם אתם טסים בשעה או ביום לא מבוקש, הרבה פעמים המטוס יהיה ריק ולכן  בשעות הקבועות חברי המועדון נמצאים. אלה נמצאים בבוקר או בשעות אחר הצהריים המאוחרות, פחות  באמצע שבוע, או בשעה לא נוחה בסוף השבוע. מבחינת עונות כמובן שהחורף פופולרית פחות מהקיץ.

טיסה לבד

לרוב  שדרוג לא ייעשה לזוגות, למשפחות לאו חבורות גדולות, כך שאם אתם מגיעים לבד, אתם מגדילים את סיכוייכם להשתדרג.

הגעה מוקדמת או מאוחרת

לרוב  חברת התעופה יודעת מראש אם יש לה מקומות פנויים, והיא רוצה לכסות את השדרוג כמה שיותר מהר. לכן אם תגיעו בין הראשונים הסיכוי גדל. לפעמים החברה מחכה דווקא עד הרגע האחרון כדי לראות שהיא ממצה את כל האפשרויית, כך שלפעמים דווקא אלה שמגיעים אחרונים מקבלים את ההפתעה

מושב בעייתי

התינוק לידכם צועק לכם באוזן? החגורה קרועה? הכיסא מתנדנד? הרבה פעמים המקומות הפנויים הם במחלקת עסקים.

אוברבוקינג

אם מציעים לכם להחליף טיסה, אל תמהרו לסרב, הרבה פעמים השדרוג המוצע כדי לשכנע אתכם לעבור הוא טויסה במחלקה עסקיים.

טיפים ונחמדות

בחלק מחברות התעופה טיפים נאים עשויים לשכנע את הדייל להעביר אתכם למחלקת הנכספת. בחלק מחברות התעופה יסתפקו בחיוך, בתנאי שיש מקום.

מהם צוותי הטיסה הטובים ביותר

איך לחסוך בטיסה לחו";ל?

.