מובייל וגאדג'טים    

וואטסאפ הודיעה: נפסיק לתמוך במכשירים בני יותר משלוש שנים

מעודכן ל-01/2019

וואטסאפ הודיעה בבלוג החברה כי לא תספק שירותי הצפנה, ממשק ועדכוני אבטחה למכשירים בני יותר משלוש שנים החל משנת 2020, ובמקרה של מכשירי נוקיה ישנים התמיכה תפסיק מיידית.

מכשירי אנדרואיד 2.3.7 ומטה, אייפונים עם מערכת הפעלה iOS 7 ומטה לא יזכו עוד בעדכוני התוכנה של וואטסאפ , וכך יחשפו לסיכונים אפשריים כתוצאה מפרצות אבטחה, ועשויים לסבול  לתקלות ממשק בתקשורת עם מכשירים שכן מעודכנים.

לעומתם הפסקת העידכון למכשירי נוקיה מסדרת 40 ייכנס לתוקפו מיידית, על פי הודעת החברה.

למה הם עושים את זה?

וואטסאפ נימקו את המהלך בשינויים המשמעותיים שהתרחשו בשוק הסלולר בעשר השנים האחרונות. אם ב- 2009, כשוואטסאפ הושקה,  נוקיה שלטה בשוק הסלולר עם כ-70% מהסמארטפונים מתוצרת בלקברי או נוקיה, ואילו מערכות הפעלה של אפל, מיקרוסופט וגוגל החזיקו בפחות מ-25% מהשוק, היום התמונה שונה לחלוטין.

בוואטסאפ החליטו כי השקעת משאבים במכשירים ישנים לא כדאית עבורם, כיוון שמספרם נמוך יותר, לפחות במדינות המערביות. החברה החליטה כי היא מעדיפה לחסוך בעלויות הענקת השירותים לאותם מכשירים, גם במחיר המשתמשים.

על מי זה ישפיע?

הגרסאות הישנות נפוצות יותר במדינות מתפתחות, בהן השימוש במכשירים מגרסאות ישנות פופולריים יותר. על פי הערכת חברת המחקר StatCounter  כ-2% מכמיליארד מכשירים הם מכשירים המופעלים על ידי מערכות הפעלה בגרסאות הישנות יותר.

לא ידוע כמה משתמשים במכשירים אלה קיימים בישראל, אך יש  להם שנה בלבד להערך לשינוי.

צ'ק פויינט חשפה פרצות בוואטסאפ המאפשרות מניפולציה בהודעות

PayKey  – העברת כספים דרך הוואטסאפ

מהם הרגלי הצריכה ברשת השנה