מובייל וגאדג'טים    

וואטסאפ לא תתמוך עוד במכשירי סמארטפון ישנים

מעודכן ל-02/2020

החברה הודיעה כבר לפני שנה וכעת מממשת: אייפונים עם גרסאות iOS ישנות מ-8 ומכשירי אנדרואיד 2.3.7 ומטה לא יקבלו יותר עדכונים – ויהיו חשופים לסיכוני אבטחה ותקלות ממשק

וואטסאפ הפסיקה החל מראשית חודש פברואר לתמוך בגרסאות סמארטפון בנות יותר משלוש שנים של אנדרואיד, iOS ונוקיה. כפי שהוכרז לפני כשנה מדובר בהפסקת עדכוני תוכנה, מה שיחשוף בעלי טלפונים ישנים לסיכוני אבטחה גדולים, ועלול לגרום לתקלות ממשק שונות בעת תקשורת עם מכשירים בעלי אפליקציות מעודכנות.

חברת וואטסאפ אמנם לא תבצע מחיקה מרחוק של האפליקציה, אך מאוד לא מומלץ להשתמש באפליקציה לתקשורת אם אינה מעודכנת. פרצות אבטחה או בעיות אחרות שאינן מטופלות ומתוקנות מאפשרות לעקוב, לגנוב תכתובות ואף לפרוץ למכשיר.

המשך התמיכה לא משתלם

הגרסאות שלא ייתמכו מעכשיו הן: iOS בגרסה 8 ומטה, אנדרואיד 2.3.7 ומטה. תמונת השוק הנוכחית לא מצדיקה בעיני וואטסאפ את התמיכה בגרסאות הישנות, שמצריכה עדכוני הצפנה, אבטחת מידע, ממשק ועוד.

בקרב משתמשי האייפון המהלך יורגש מעט פחות ככל הנראה, מאחר שהרוב המוחץ של האייפונים עודכנו לגרסאות חדשות יותר. אך ישנם עדיין לא מעט מכשירי אנדרואיד שפועלים עם גרסאות ישנות: כ-2% מכמיליארד מכשירים, לפי הערכת חברת המחקר StatCounter. עם זאת ככל הנראה רובם נמצאים בשימוש בעיקר במדינות מתפתחות.

איך לשלוח וואטסאפ לאדם שלא ברשימת אנשי הקשר

חסמו אותי בוואטסאפ – יש מה לעשות?