שוק ההון    

ווליו בייס – המלצת קנייה על דוניץ; אפסייד של 56% על מחיר השוק

ניסים אחיעזרא

שי ליפמן אניסט הנדל"ן של ווליו בייס בהמלצה אופטימית על דוניץ – "האחים דוניץ  הנה חברה משכנת הפעילה בייזום נדל"ן למגורים בישראל. החברה פעילה למעלה מחמישים שנים, דוניץ עוסקת בייזום, תכנון, פיתוח, בנייה, שיווק ומכירה של פרויקטים לבנייה למגורים, בעיקר באזורי ביקוש במרכז הארץ. החברה בונה כיום את פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל- קרית האמנים בראשון לציון (פינוי ובינוי של 1,386 יח"ד חלף 276 מפונים).

"אנו מייחסים חשיבות רבה לכך שהחברה מנהלת ומבצעת את הפרויקטים שלה, כך היא מיטיבה לשלוט על ביצוע הפרויקט הן ברמת האיכות והן ברמת התקצוב ויכולה להגדיל את הרווחיות. לאור העובדה שהשחקנים בתחום הביצוע היום נחלשו ליכולת הבנייה העצמית חשיבות רבה. הפרויקטים של החברה מאופיינים בקהל יעד של מעמד הביניים ומעלה, אשר צורך דירות שמחירן נע סביב 2.2- 2.75 מיליון שקל  ליח"ד, ולכן לפעילות מחיר למשתכן שאינה מאופיינת בסביבת מחירים זו אין השפעה ישירה על הביקוש לדירות אותן החברה בונה. החברה פעילה גאוגרפית בין אשדוד לפתח תקווה, כשלחברה מאסה של פרויקטים באזור המרכז, בעיקר בראשון לציון, אשדוד וגני תקווה. לחברה מלאי קרקעות נרחב אותן רכשה בעבר (בין 1977 – 2011) על קרקעות אלו קיימת תב"ע בתוקף לבניית 1,180 יחידות דיור, בראשון לציון, אשדוד, רחובות וגני תקווה שצפי המסירה שלהן נע בין 2027-2019 .בנוסף בבעלות החברה קרקעות לעוד כ-1,527  יח"ד שנמצאות בשינויי ואישורי תב"ע. כשחלק מהם מהווים שני פרויקטים של התחדשות עירונית בתל-אביב ובגבעתיים.

"המימון של החברה נובע משני מקורות: הליווי הפיננסי (בנק לאומי) של הפרויקטים אותם היא מבצעת, עלות הכסף של דוניץ היא נמוכה ונעה בין פריים + 0.3% לפריים + 0.7%. באוקטובר גייסה החברה אג"ח שקלי (המיר) בתשואה של כ-2.2% לטווח בינוני. פרמטרים אלו מצביעים על החוסן הפיננסי של החברה. אנו נותרים בהמלצת קנייה במחיר יעד של 113 שקל למניה – אפסייד של 56%.

"השווי הזה נגזר לפי מודל שמרני שמהוון את הרווח הגולמי הצפוי של החברה בפרויקטים בביצוע ואת שווין הריאלי של חלק מהקרקעות עם תב"ע. נזכיר כי החברה טרם אימצה את תקן IFRS15 ,והחלתו תגדיל את ההון העצמי של החברה ב- 32 מיליון שקל . להערכתנו החברה המנוהלת היטב בהובלה של ניסים אחיעזרא מנכ"ל החברה ובעל מניות. החזקה במניות החברה  שנמצאת בתחום בצמיחה, יוזמת וצומחת בקצב נאה, בעלת מדיניות חלוקה של 50%  מהרווח הנקי כדיבידנד, מחזיקה בארסנל נאה של קרקעות לעשור הבא ומובילה בתחום ההתחדשות העירונית, היא תוספת מתבקשת לתיק ההשקעות".