שוק ההון    

וונטייז – שירות ה-VOD יורחב ל-5 מדינות באמריקה הלטינית; הבעיה – איפה הכסף?

נועם יוספידס, מנכל וונטייז קרדיט: יח"צ

השליטה בוונטייז עדיין לא עברה אך החברה ממשיכה לעשות עסקים, או לפחות דיבורים על עסקים. החברה הקטנה הזו מיצרת רעש כאילו היא איזה נטפליקס, בפועל – מדובר בחברה שלא ברור איך היא גומרת את הרבעון.

וונטייז מסרה כי הרחיבה את ההסכם שנחתם עם  LG. על פי התוספת להסכם תורחב הפצת שירות SmartVOD של וונטייז באמצעות טלוויזיות חכמות מתוצרת LG לחמש מדינות עיקריות נוספות באמריקה הלטינית – קולומביה, ארגנטינה, צ׳ילה, פרו ופנמה.

כמו כן, נמסר מוונטייז כי במסגרת תיקון ההסכם שופר המודל העסקי והומשכו תקופות ההסכם עבור המדינות בהן כבר מופצים שירותי החברה באמצעות הטלוויוזיות החכמות של LG – ברזיל ומקסיקו.

ההפצה תבוצע באמצעות הטמעה מראש של שירות SmartVOD בטלוויזיות החכמות של LG הנמכרות במדינות אלה, וכן באמצעות דחיפה מקוונת (Push) למכשיר הלקוח בדרך של עדכון תוכנה לטלוויזיות הקיימות כבר בשוק. כמו כן תקדם LG את האפליקציה במסגרת מסך התכנים הראשי בתוך הטלוויזיות החכמות.

בוונטייז מעריכים כי קיימות נכון להיום במדינות אלו כ-15 מיליון טלוויזיות חכמות של היצרנית LG המהוות קהל יעד פוטנציאלי לצריכת תכני שירות SmartVOD.

לוונטייז יש כיום מעל ל-3.5 מיליון משתמשים יחודיים בשירות SmartVOD בברזיל.

במסגרת הרחבת ההסכם נקבע מנגנון חלוקת ההכנסות הנובעות משירותי החברה שיופצו באמצעות הטלוויוזיות החכמות של LG.

במרס 2018 הודיע וונטייז כי נחתם הסכם למכירת השליטה בה השליטה בה לאולפן הסרטים האמריקאי Desilu Studios. נכון להיום לא ידוע על התקדמות בעסקה והשליטה בחברה עדיין לא הושלמה.

לפני מספר ימים עידכנה החברה בהודעה לבורסה כי "בעניין העסקה למכירת מניות בעלי השליטה ל-Desilu ,עידכנו בעלי השליטה את החברה כי נכון למועד זה, לא הייתה התקדמות נוספת בעסקת Desilu ,וכי למיטב הבנתם אי השלמת העסקה נובעת מעניינים תהליכיים עסקיים פנימיים הקשורים ברוכשת. בנוסף יובהר, כי כאמור בדיווח המידי של החברה מיום 18 במרץ, 2018 ,להבטחת קיומה של העסקה חתם יו"ר ובעל השליטה ב-Desilu ,מר צ'ארלס הנסלי, על ערבות אישית, המוחזקת על ידי בעלי השליטה בחברה שלעת עתה בחרו בעלי השליטה שלא לממשה".

לאחר פרסום דבר מכירת השליטה זינקה המניה והשערה הגיע עד ל-224 אגורות למניה אולם משעבר הזמן והעסקה מתמהמהת, ירד שערה של המניה מהשיא ב-75% והיא נסחרת עכשיו בבורסה בתל אביב בשער של 56 אגורות למניה.