חדשות    שוק ההון    

וילי פוד במו"מ מתקדם לרכישת השליטה במעדני מיקי וביכורי שדה

על פי ההבנות צפויה וילי פוד  להחזיק ב-51% מביכורי שדה ותרכוש את פעילות ונכסי מעדני מיקי עבור 10 מיליון שקל

וילי פוד, חברת המזון בבעלות האחים צביקה ויוסי ויליגר, דיווחה  כי חתמה על שני מזכרי הבנות שלפיהם תתאפשר רכישת השליטה בשתי חברות בתחום המזון: ספקית הירקות והפירות ביכורי שדה צפון וחברת הסלטים מעדני מיקי.

על פי ההבנות תרכוש החברה 51% מחברת ביכורי שדה צפון שבשליטת האחים חכם העוסקת ביבוא, הפצה ושיווק של פירות וירקות טריים.  על פי מזכר ההבנות, ביכורי שדה תנפיק לוילי פוד מניות רגילות בהיקף 40% מהונה המונפק של ביכורי שדה לאחר ההנפקה עבור 70  מיליון שקל. עוד הוצע  כי בעלי המניות המייסדים של ביכורי השדה ימכרו לוילי פוד 10% מניות רגילות של ביכורי השדה. בסיכומו של דבר, ויליפוד תחזיק ב-51% מהון המניות של ביכורי השדה.

בנוגע למעדני מיקי דיווחה וילי פוד על חתימה על מזכר הבנות לרכישת השליטה בחברה, המייצרת סלטים ומוצרי דגים. מעדני מיקי היא בבעלות משפחת קאופטייל ובניהולו של משה קאופטייל, שעל פי דיווחים בתקשורת זה זמן רב חיפש שותף. וילי פוד במו"מ להקמת חברה בשותפות עם מעדני מיקי, אשר תרכוש את כל פעילות ונכסי מעדני מיקי הקשורים לפעילותה עבור10   מיליון שקל. אם העסקה תושלם, וילי פוד תחזיק ב-70% ממניות החברה החדשה המשותפת, ולמעדני מיקי יישארו  30% מהמניות. כמו כן לפי ההסכם המוצע  וילי פוד תלווה לחברה החדשה הלוואת בעלים בהיקף של 5 מיליון שקל.

השלמת שתי העסקאות כפופה לתנאים מתלים, ובין היתר השלמת בדיקות נאותות תוך 90 יום ממועד חתימת מזכר ההבנות.

אם ימולאו תנאי העסקאות, מדובר ברכישות בסכום כולל של  כ-100 מיליון שקל. זו אחת מהעסקאות הגדולות שנעשו בשוק המזון בשנים האחרונות. העסקאות יוסיפו למחזור המכירות של וילי פוד כ-650 מיליון שקל (מחזור המכירות השנתי של ביכורי שדה עומד על 480 מיליון שקל, מחזור המכירות של סלטי מיקי עומד על 170 מיליון שקל), ויכניסו את יבואנית וספקית המזון לרשתות השיווק גם לענפי סיטונאות הפירות וירקות ולייצור מזון.

וילי פוד

רכישה: טאבולה רוכשת חטיבה של סלטיק הישראלית

נשנשת ברשת: הישראלים גילו את אתרי המזון מחו"ל