חדשות    

חברות התעופה קורסות כמו דומינו: XL איירוויז הפסיקה את פעילותה והצטרפה לאחרות

חברת התעופה הצרפתית XL איירווייס דיווחה על פשיטת רגל ותפסיק את פעילותה ביום שני הקרוב אם לא ייכנסו כספים חדשים. החברה הפסיקה אתמול למכור כרטיסים.

"עקב קשיים כספיים, אנחנו מצטערים מאד להודיע ש-XL Airways מפסיקה למכור כרטיסים, היום, 19 בספטמבר", ציינה החברה בהודעה רשמית שפרסמה לנוסעים. "חלק מהטיסות שלנו יתבטלו, ואנו מבקשים מכם לבדוק את מצב טיסתכם באתר האינטרנט של החברה".

הודעתה של XL מצטרפת לפשיטת רגל של חברת התעופה הצרפתית אייל אזור, לקריסת גרמניה אייר ליינס בשנה שעברה ועוד  וכן לקשיים שאליהם נקלע תאגיד התעופה הענק תומאס קוק הזקוק ל-1.1 מיליארד ליש"ט כדי להמשיך את פעילותו; נורבג'יאן דווקא הצליחה להינצל בזכות הארכת פריסת החובות.

XL מפעילה טיסות ליעדים ארוכים כמו צפון אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון מנמל הבית שלה בפריז. היא הוקמה בשנת 1995 בשם "סטאר" והפעילה צי של 4 מטוסים רחבי גוף – שלושה מהם מדגם איירבוס 330-200 ואחד מדגם איירבוס 330-300 .

החברה ביצעה טיסות ל-17 יעדים בצפון אמריקה, האיים הקאריביים, המזרח התיכון ואפריקה. החברה גם עברה בנתב"ג.  על פי נתוני רשות שדות התעופה, בשנה הנוכחית הטיסה XL כ-14 אלף ישראלים.

עליית מחיר הדלק והתחרות הגוברת בתחום הלואו קוסט מקשות על החברות לשרוד. רבות מהן מנסות להילחם בכך בהוספת מקומות ובתנאים מאוד לא נוחים. כך שהרבה חברות נאלצות לפשוט. את הרגל. קהל הטסים לא ממהר לשלם יותר לתנאים טובים יותר. כך שנראה ש-XL לא האחרונה.

בעמותת 'תעופה נבונה' ממליצים שכל מי שרכש כרטיסים בחברה יפנה לחברת האשראי וימלא טופס כשל עסקה.

חברת התעופה האיסלנדית WowAir לפני קריסה

עוד חברת לואו קוסט על סף קריסה: נורויי'ג;ן אייר סובלת ממחנק מזומן

חברת הלואו קוסט שמבקשת תשלום על מקום לרגליים