חדשות    

חברת החשמל הציגה רווח נקי של 1.3 מיליון שקל הרבעון

על פי דוחות הרבעון, חברת החשמל סיימה את הרבעון השלישי השנה עם רווח נקי של 1.3 מיליארד שקל. את הרבעון המקביל אשתקד  סיימה חברת החשמל עם רווח נקי של כ-3.8 מיליארד שקל. ירידה של יותר מ-65%.

הנתונים של שנה שעברה, עם זאת, נובעים מהסדר שביצעה חברת החשמל בשנה שעברה עם המדינה שלפיו קיבלה המדינה קרקעות ללא שימוש, וכך נמחקו לחברת החשמל חובות של כמעט 3 מיליון שקל.

ומכאן הרווח הנקי הגדול לרבעון המקביל. בנטרול ההשפעה של הנכסים חברת החשמל הייתה רושמת רווח נקי של כ-1.145 מיליארד שקל, כך שהרווח הנקי גדל הלכה למעשה.

מבחינת ההכנסות אל הסתכמו ב-7.7 מיליארד שקל, עלייה של 6.5% לעומת הרבעון בשנה שעברה.  עיקר ההכנסות הן מגדילת תעריף החשמל ב-3%, אלא שהתחזיות הן שהתעריף יירד השנה. עוד סיבה היא הקיץ שהעלה את הביקוש בכ-6%.

עוד החודש פירסם משרד האנרגיה הודעה, שלפיה שר האנרגיה החליט על הסבת היחידות הפחמיות בתחנת הכח רוטנברג באשקלון וכן הסבת יחידות 6-5 בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה מפחם לגז טבעי, עד סוף שנת 2025.

במהלך התקופה המשיכה חברת חשמל להגדיל את השקעותיה במקטעי הרשת. סך ההשקעה בתקופה זו הגיעה לכ-2 מיליארד שקל – גידול של כ-800 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי חברת חשמל, השקעות אלו במקטעי הרשת צפויות לגדול בשנים הבאות.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל יפתח רון-טל, אמר "צעדי ההתייעלות שנוקטת החברה תורמים באופן ישיר הן להורדת יוקר המחיה בישראל והן לצמיחה". מנכ"ל החברה עופר בלוך סיכם שדו"חות חברת החשמל משקפים מגמה של עלייה בצריכת החשמל בישראל.

חברת החשמל הצרפתית תובעת את רמ";י על סך 25 מיליון שקל

חברת החשמל – הסוף של המונופול