חדשות    

חדשות טובות להורים: הגנים הפרטיים הונחו שלא לגבות את תשלומי אפריל

pixabay
מעודכן ל-03/2020

ארגון הגנים הפרטיים הורה לכ-1,000 גנים ברחבי הארץ שחברים בו, שלא לגבות תשלום עבור החודש הבא המנכ"לית: "מחובתנו לוודא שמפעילי הגנים יפוצו על אבדן ההכנסה. לא כל הגנים יוכלו לשרוד את המשבר הזה" הממשלה נערכת להמשך השבתת הגנים באפריל ובמאי

ארגון הגנים הפרטיים הנחה את בעלי 1,000 הגנים החברים בו שלא לפדות את תשלומי ההורים לחודש אפריל – בעקבות המגבלות שהטיל משרד הבריאות, שמונעות מהגנים לפעול.

במכתב לגננות שהוציאה מנכ"לית הארגון, ד"ר שולמית ביסמנובסקי, הוסבר: "לאחר אינספור דיונים ופניות נרחבות לגורמים בממשלה, עד לנקודה זו, לא הצלחנו לקבל מענה באשר לסיוע כלשהו מהמדינה. אנו ממשיכים לפעול במרץ ולא מוותרים. נמשיך להילחם מול המדינה על מנת שתסייע לנו להתמודד עם אובדן ההכנסות ובעיקר עם תשלומי שכר הדירה, הארנונה והוצאות נוספות.

"במקביל לזאת ומבלי לגרוע במאמצים אלו, התנהלו שיחות ודיונים רבים, בין ראשי הארגונים ועם מדגם של גננות ומנהלי גנים", הוסיפה וכתבה. "גם כאן, רבות הדעות, וכבדות המצוקות של כל צד. רובנו מסכים שלא נכון יהיה לגבות את חודש אפריל מההורים, למרות שעדיין לא הובהר כיצד נפוצה על כך. אי לכך, נכון לרגע זה אנו מוצאים לנכון כי יש להודיע להורים בהקדם על אי פדיון תשלום אפריל, ולספק רגיעה לפחות בחזית זו".

כמה ימים קודם לכן העבירה קואליציית הגנים הפרטיים, המונה כ-2,500 גנים, מכתב לשר האוצר ובו דרישה לסיוע של 50 אלף שקל, על מנת לאפשר לגננות לשאת בהוצאות ולא לגבות תשלומים מההורים. מהאוצר לא התקבלה תגובה ובארגון הגנים הפרטיים החליטו כאמור שלא לגבות תשלומים מההורים חרף העלויות הכבדות.

לשמור על יחסי האמון

"זו לא החלטה קלה", מודה ביסמנובסקי, "והיא התקבלה לאחר לילה ארוך של דיונים קדחתניים בין נציגי הגננות וחברות הוועד הארצי. עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמור על יחסי האמון בין הצוות החינוכי להורי הפעוטות בימים מורכבים אלו וצעד זה משקף זאת. לצד זאת, מחובתנו לוודא שמפעילי הגנים וצוותי החינוך היקרים יפוצו על אבדן ההכנסה לצד המשך ההוצאות הנלוות. זאת על מנת שלילדים של כולנו יהיה לאן לחזור, כי לא כל הגנים יוכלו לשרוד את המשבר הזה. באותה הנשימה אני פונה מכאן להורים היקרים. בימים אלו כולנו שמים כתף תחת האלונקה ומצופה ממי שיכול להירתם ולסייע לגננת, לעשות זאת".

במקביל, הודיע היום משרד הרווחה, האחראי על החינוך לגיל הרך בישראל, כי גני הילדים והמעונות שבפיקוח מחויבים להחזיר להורים את כל התשלומים עבור הימים שבהם לא התקיימה פעילות בגלל השבתת מערכת החינוך, החל מ-15 במארס. המשרד הודיע כי ההורים אינם נדרשים להמשיך לשלם עבור תקופה שבה לא מתקיימת פעילות, ולכן עליהם לבטל את הוראות הקבע או הצ'קים שנתנו מראש. יש לציין כי ההודעה של המשרד לא מתייחסת לגני הילדים הפרטיים, אלא רק למסגרות המפוקחות על ידי המדינה, כמו מעונות היום של ויצו ונעמת, שבהם לומדים כ-20% מהילדים בגילים 3-0.

במשרד פנו גם להורים שילדיהם לומדים בגנים הפרטיים והבהירו להם כי לפי החוק הם אינם נדרשים לשלם על שירות שלא קיבלו וכי למפעיל הגן אסור יהיה לפגוע בהם בעקבות כך.

בהודעת המשרד נכתב עוד כי על צוותי החינוך במעונות לבדוק את זכאותם לדמי אבטלה, וכי בעלי הגנים הפרטיים נדרשים לבדוק את זכאותם לסיוע מהמדינה, בהתאם להנחיות משרד האוצר.

בתוך כך, בימים האחרונים הממשלה נערכת להמשך השבתת בתי הספר וגני הילדים, גם לאחר חופשת פסח – באפריל ובמאי. עד היום, השבתת מערכת החינוך הסבה למשק נזקים כלכליים של כ-2.6 מיליארד שקל.

ההנחיות החדשות להתמודדות עם הקורונה: גני ילדים ומקומות בילוי סגורים

גן סגור: ההורים דורשים החזר כספי מהפעוטונים: "אנחנו קורסים"