מדריכי צרכנות    

חד וחלק: איך בוחרים מכונת גילוח וכמה זה עולה?

pixabay
מעודכן ל-01/2020

המין הגברי נחלק לשניים, אלה ששומרים אמונים לסכין הגילוח שלהם ואלה שמעדיפים להתגלח באמצעות מכונה. אם אתם שייכים לקבוצה השנייה – הכתבה הזאת היא בשבילכם

שאלת מיליון הדולר בנושא הגילוח היא באיזה מכשיר עדיף להשתמש לצורך הפעולה היומיומית הזו, שאותה מבצעים גברים אלפי פעמים במהלך חייהם – בסכין גילוח או במכונה?

התשובה לשאלה זו היא אינדיבידואלית כמובן – יש גברים המעדיפים מכונה, מאחר שהיא חסכונית בזמן, אינה מצריכה חומרי סיכה כמו קצף או ג'ל, וניתן להתגלח באמצעותה אפילו בדרך לעבודה. לעומתם, ישנם כאלה שלא מרוצים מתוצאות המכונה, וטוענים שהיא עשויה לגרות את עור הפנים.

מכונת הגילוח מאפשרת גילוח מהיר, נוח ולא דורשת ריכוז והכנה (כמו מריחת הפנים בקצף גילוח), והחלפת הסכינים נדרשת לעיתים רחוקות בלבד. הטכנולוגיות החדשות של מכונות הגילוח מספקות תוצאות מעולות וקרובות מאוד לגילוח בסכין. כמו כן, אם בחרתם במכונה, תצטרכו להחליף אותה לעיתים רחוקות למדי.

איך לבחור מכונת גילוח?

ישנם כיום דגמים רבים ושונים של מכונות גילוח, עם מבנה, פונקציות ותוספות שונות.

המדריך שהכנו לכם יסייע לכם לבחור את מכונת הגילוח המתאימה עבורכם, לפי כמה שיקולים:

  • מבנה ומספר ראשים
  • גילוח רטוב ועמידות במים
  • נוחות השימוש
  • אביזרים נלווים
  • מחיר ואחריות

מבנה ומספר ראשים

ישנן שתי סגנונות עיקריים של מכונות גילוח: בעלות ראש אחד, כלומר ערכת להבים אחת המסודרת במעין גליל או בעלת שלוש מערכות להבים עגולים המסודרים במבנה משולש. אין סוג אחד שהוא עדיף אבסולוטית. מדובר בבחירה אינדיבידואלית עבור כל משתמש.

מכונות בעלות שלושה ראשים יוכלו לגלח שטח גדול יותר בזמן נתון ובכך יקצרו את משך הגילוח, וחלקן מותאמות בצורה טובה לאזורים קשים יותר לגילוח, כמו הצוואר והסנטר. מצד שני, מכונות עם ראש אחד מאפשרות גישה נוחה יותר לרוב האזורים ומאפשרת גילוח ממוקד יותר.

בנוסף, ניתן למצוא גם כמה דגמים של מכונות עם שני ראשים. מכונות אלו קומפקטיות ובדרך כלל פשוטות למדי, ונועדו לניידות גבוהה ולנסיעות.

מעבר לתצורה הבסיסית, כל חברה מתהדרת בטכנולוגיות חדשות ומקוריות שאמורות לשפר את הגילוח, לעשות אותו חלק יותר, מהיר יותר וקרוב יותר אל העור. לדוגמה: הוספת להבים (עד 5 להבים בכל סכין); ראשים "צפים" – כלומר שראשי הסכינים גמישים ומסוגלים להתכוונן בנפרד; רשת הפרדה דקה יותר בין הסכינים לעור, ואפילו טכניקות המשתמשות בגלי קול על מנת לגרום לזיפים להתרומם ולאפשר גילוח נוח וחלק.

קשה לקבוע אילו מהטכנולוגיות האלו אכן יעילות כפי שהן מתיימרות להיות, אך ניתן לומר באופן כללי שמכונות מתקדמות וחדשות יותר, המצהירות על גילוח משופר בזכות טכניקה כלשהי, בדרך כלל יעניקו חוויית גילוח טובה יותר ממכונות פשוטות וישנות.

קוצץ פאות (Trimmer): כל גבר יודע כי יש אזורים שבהם קשה לטפל במכונת הגילוח עצמה, כמו הפאות או זקן המכסה חלק מהפנים. לשם כך, מכונות גילוח רבות כוללות קוצץ פאות – רכיב נוסף המתרומם מגב המכונה ובו מובנה סט סכינים המסודרים בשורה – הנועד לסידור הפאות ואזורים דומים. מומלץ מאוד שלא לוותר על הפונקציה הזו, שכן היא שימושית מאוד וחוסכת את הצורך להשתמש במכונה ייעודית כדי ליישר את אזור הפאות לאחר הגילוח, וללא ספק היא מדויקת, מהירה ונוחה יותר משימוש במספריים.

על יבש או על רטוב?

גילוח באמצעות מכונה הוא בדרך כלל גילוח יבש, לעומת גילוח בסכין שנעשה על עור רטוב ועם קצף או ג'ל גילוח. היתרון בגילוח הרטוב הוא שניתן לרכך את זיפי הזקן לפני הגילוח, מה שמפחית את ההתנגדות ומבטיח חיתוך קל ומהיר יותר.

הבשורה הטובה היא שמשתמשים שמעדיפים את הגילוח שלהם רטוב, כבר לא חייבים לשמור אמונים לסכין. ישנם דגמים שונים של מכונות גילוח שמאפשרים זאת, ועל הדרך מתאפשר גם ניקוי רטוב ויסודי יותר של ראשי הגילוח במים. בשוק קיימים סוגים שונים, החל ממכונות שמצוידות בראש (ערכת סכינים) עמיד במים וניתן לשטיפה, דרך מכונות שהן עמידות לחלוטין במים ואפשר להתגלח באמצעותן במקלחת, וכלה במכונות עם מיכל פנימי שמשחררות ג'ל או קרם גילוח בזמן השימוש ומדמות ככל האפשר את הגילוח בסכין.

חשוב רק לדעת כי במכונות כאלה יש להשתמש רק בג'ל או בקרם שהיצרן מצהיר עליו כמתאים בלעדית לדגם (לעתים מדובר בתכשירים יקרים למדי), ושימוש בקרם או ג'ל של חברה אחרת עלול לבטל את האחריות על המכונה.

מכונות יקרות ומתקדמות במיוחד מגיעות עם מתקן שטיפה אלקטרוני המשמש גם לטעינה, שמעניק טיפול ניקיון יסודי בחומר ייעודי.

עמידות מלאה במים: ישנם כאמור דגמים בודדים שעמידים במים לחלוטין, כלומר אפשר להשתמש בהן בעת המקלחת תחת מים זורמים. מכונות אלה הן יקרות במיוחד ומיוצרות במבחר מצומצם של דגמים.

חשמל בכפות ידיך: מקור המתח

הדגמים הישנים של מכונות הגילוח פעלו בחיבור ישיר לחשמל; סידור זה אינו תמיד נוח, כיוון שצריך למצוא שקע סמוך למקום הגילוח, לעיתים קרובות הכבל קצר מדי, וגם אם ממהרים – אי אפשר לקחת את המכונה ולהתגלח באוטו בדרך לעבודה. מסיבות אלה, מומלץ שלא להתפתות למחיר הנמוך ולהעדיף מכונה הפועלת על סוללה נטענת.

ניתן למצוא מכונות עם זמני טעינה והספק סוללה שונים; דגמים זולים ופשוטים יזדקקו לטעינה ממושכת של כמה שעות, והדגמים המתקדמים יותר יצריכו טעינה מהירה של שעה בלבד. אם לא אכפת לכם להשאיר את המכונה להיטען במשך הלילה, תוכלו להסתפק במכונות מהסוג הראשון, אך קחו בחשבון שבמקרה ושכחתם להטעין את המכונה תיאלצו להמתין זמן רב או להתגלח כשהכבל מחובר לחשמל.

רוב המכונות הנטענות מסוגלות לספק בין 40 ל-75 דקות של שימוש. לעיתים מוצג נתון זה בימים; אם נצא מנקודת הנחה שגילוח ממוצע אורך כחמש דקות, נמצא שמפרט של מכונה המצהיר על שמונה ימי גילוח מתכוון למעשה לכ-40 דקות שימוש.

בדגמים היקרים והמתוחכמים תקבלו עם המכשיר עריסה ייעודית המשמשת כעמדת טעינה, ובמקרים מסוימים אף מיועדת לניקוי אוטומטי של המכונה.

מכונות גילוח קטנות וניידות (בעלות שני ראשים למשל) פועלות לעיתים על זוג סוללות אצבע רגילות, והן עשויות לספק עד 60 דקות של גילוח.

נוחות וידידותיות למשתמש

אמנם מכונות גילוח אינן ניתנות להתנסות בחנות, אבל כדאי לבדוק כל מה שאפשר במסגרת המגבלות. בחנו את המשקל, את נוחות האחיזה ואת התפעול והשימוש בכפתורים. בדקו עד כמה קל לפרק, להרכיב ולנקות ואפילו תבחנו את עוצמת הרעש שמפיקה המכונה.

 

 

ניקוי: כל מכונה זקוקה לניקוי לאחר השימוש. בדגמים מסוימים ראש הגילוח ניתן לשטיפה במים. תכונה זו לא תורמת בהכרח לאיכות או לנוחות הניקוי, ואם המכשיר עצמו אינו עמיד לחלוטין במים, הוא עלול להינזק במקרה שמים יגיעו בטעות לחלקים אחרים במכשיר.

חיוויים: במכונות רבות יש חיוויים שונים, כשהעיקרי הוא חיווי למצב הטעינה. קיימים כמה סוגי חיוויים: בדגמים הפשוטים ביותר יש נורית בודדת, המסמנת שהמכשיר בטעינה ומהבהבת כשהסוללה עומדת להיגמר. בדגמים אחרים תמצאו סט נוריות בקרה המספקות מידע מפורט יותר על מצב הסוללה וכן על הצורך בניקוי המכונה; ובדגמים המתקדמים ניתן למצוא צג דיגיטלי שמציין כמה דקות גילוח נותרו עד הטעינה הבאה, ואפילו מזכיר שהגיע הזמן לנקות את ראשי הגילוח.

אביזרים

מכונת הגילוח מגיעה בדרך כלל עם כמה אביזרים נלווים, כמו מגן פלסטיק לראש הגילוח, סט מברשות לניקוי המכונה, מעמד למכונה (סטנד) או נרתיק נשיאה. לדגמים יקרים יותר יתלוו מעמד טעינה מעוצב ומעמד שטיפה במקום המטען הפשוט, ובמכונות עם ג'ל או קרם גילוח, תקבלו על פי רוב ערכה או שפופרת של התכשיר המתאים.

מחיר ואחריות

מחירי מכונות גילוח נעים לרוב בין 150 שקל לדגמים בסיסיים ביותר, ל-1,000 שקלים ויותר למכונות המתקדמות והמשוכללות של היצרנים המובילים.

בדרך כלל, מכונת הגילוח נמכרת עם תקופת אחריות שנעה בין שנה לשנתיים.

כמה מוציאים על גילוח ואיך אפשר לחסוך

המדריך השלם למתגלח: כל מה שצריך לדעת על קוצו של זיף