מדריכי צרכנות    

כמה מוציאים על גילוח ואיך אפשר לחסוך

איך אתם מתגלחים? בסכין? במכונה? אולי בחרתם בדת ההיפסטרים ואתם לא מתגלחים בכלל? כמה זה עולה לכם? מה התדירות שבה אתם מתגלחים ואיך זה משפיע על הכיס?

גי'ילט פיוז'ן –   הסכין הכי פופולרי – נמכר בכ-79 שקל לסכין, מדובר בארבע יחידות, כלומר כ-20 שקל לסכין. את סכיני הגילוח מומלץ להחליף כל כמה ימים, הן מסיבות של חדות הסכין והן מסיבות של ניקיון. למי שסובל מבעיות עור, כמו אקנה, מומלץ להחליף את הסכין כל יום אפילו, כשבממוצע מוציאים על סכין 100 שקל בשבוע, כלומר בשנה אנחנו מוציאים  5,200 שקל אם בחרנו בסכין הפופולרי.

קצף גילוח עולה כ-17 שקל, ג'ל גילוח גם במחירים דומים של 13-20 שקל, כך שנניח שאתם מתגלחים כיום, אפשר לסיים את קרם הגילוח  בחודש, עוד כ-180 שקל בשנה. ידית גילוח באה לרוב עם הסכינים הראשונים ועלותה מסתכמת בכמה עשרות שקלים.

איך אפשר לחסוך על גילוח

ראשית כול, נוכל בראש ובראשונה לוותר על מותגים, ג'ילט היו הרבה שנים מונופול בתחום, אך יש גם שמות נוספים שמציעים סכיני גילוח, כך למשל רביעייה של סכיני doroco עולה רק 39 שקל לרביעייה, 9.75 לסכין, פחות מחצי מאשר ג'ילט. אצל המתחרה shick נמצא מחירים דומים לשל ג'ילט. בפיליפס נמצא את המחיר הגבוה ביותר שמגיע גם ל-50 שקל לסכין.

טובי מציעה סכין קלאסית, ללא כל השכלולים של השנים האחרונות כמו מספר להבים וגמישות, ב-17 שקל ללהב.  ב-HB אפשר למצוא סכינים ב-15-17 שקל ללהב.

אפשר גם להאריך את חיי המדף של הסכין באמצעות השחזה שלו, למשל מעבר של הסכין כל כף היד בכיוון מנוגד לכיוון הגילוח, 10-20 פעמים כך היד לא נפצעת אך הסכין מתחספסת, אפשר גם באמצעות ג'ינס. טבילת הסכין במים חמים מנקה יותר שיערות ומצמצמת את תדירות ההחלפה. אפשר גם לאחסן את הסכין ללא קרה לחפצים אחרים כך שתשתמר טוב יותר.

לחסוך על הקצף או ג'ל גילוח 

לא חייבים לקנות ג'ל גילוח ואפשר להשתמש גם בדברים שיש לנו בבית כמו סבון נוזלי  שאפשר להשיג גם ב-10 שקלים או תחליב רחצה שאפשר להשיג בפחות. אפשר להשתמש גם בסבון מוצק שעולה כמה שקלים בודדים. אפשר גם דבש גולמי שבמהילה עם מים מספק תוצאה לא רעה.

מכונת גילוח

את מכונת הגילוח אנחנו מחליפים לעיתים רחוקות. מכונת גילוח של פיליפס, החברה הפופולרית ביותר עולה בערך כ-250 שקל למכונה בעלת שלושה להבים. יש גם מכונות זולות יותר של 150 שקלים אך בהם הטעינה ארוכה יותר וזמן הסוללה קצר יותר.

מכונות גילוח בעלות ראש אחד אפשר להשיג גם ב-50 שקלים, למשל של פנסוניק או פלייקו. יש גם מכונות גילוח המתחברות לטלפון או ל-usb ב-60 שקלים.

פיליפס עדיין זוכה לדירוגים הגבוהים יותר ולפופולריות לעומת המתחרות בדגם התלת ראשי אם כי המחירים לא שונים בהרבה בין המתחרות. גם החלפת הראשים במכונת הגילוח נדירה יותר, בערך בין שנה לשנה וחצי, שעולה בין 150 ל-300 שקל, כזכור על סכיני גילוח  כ-5,000 שקל בשנה, קצת פחות, קצת יותר. מברשות וחומרי ניקוי עולים כמה עשרות שקלים בלבד ותחלופתם נמוכה.

עיצוב זקן

הדרך הכי טובה לחסוך על גילוח היא לא להתגלח. אבל אז למראה אסתטי נצטרך מדי פעם לעצב את הזקן, אפשר לעשות זאת בעצמנו או אצל ספר מקצועי. המחיר עבור עיצוב זקן הוא 30-50 שקל, אבל הרבה פעמים נוכל לקבל עיצוב של הזקן בנוסף לתספורת בתוספות 10-15 שקלים בלבד. כך שאם אתם אצל ספר כל חודש ייתכן שזה פחות משתלם ממכונה, הכול תלוי בקצב הגידול שלכם ובתדירות שאתם בוחרים ללכת לספר. אבל אם לא תתגלחו בכלל, לא תשלמו כלום, אבל תיראו כמו הזקן מהיה היה.

טסים לחופשה: מי יטפל בכלב שנשאר בארץ וכמה זה יעלה לכם?

הנהלת אי.די.בי ודסק;ש בורחת, המניות צוללות