שוק ההון    

טאוואר: מחיר המניה צלל ב-50% ב-12 חודשים; האם עכשיו מגיע המפנה?

ירידות בבורסה

הסיבה היא פגיעה כללית בענף תעשיית השבבים, מנכ"ל טאואר: "אנחנו במצב פחות קשה מהעמיתים שלנו"

חברת השבבים טאואר ממגדל העמק פרסמה את הדוח הכספי והציגה רבעון שהיה מוצלח יותר מתחזיות המשקיעים. הציגה ירידה של כ-7% בהכנסות במהלך הרבעון האחרון של השנה וצניחה חדה של כ-75% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אך המניה עלתה במעל 10% בעקבות הדוחות – השוק פשוט ציפה לתוצאות חלשות יותר.

טאואר צופה שהמכירות ברבעון הראשון של שנת 2019, יסתכמו בסך של 310 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה. הפעם תחזית זו נמוכה מציפיות האנליסטים שחזו לה בממוצע מכירות של 313 מיליון דולר לרבעון הראשון, לפני שפרסמה את התוצאות הנוכחיות.

"זה היה רבעון סולידי מאוד", אומר מנכ"ל החברה ראסל אלוונגר, בתקשורת. "בסיכומו של דבר הצגנו תוצאות שהיו בתוך טווח התחזיות שהענקנו. אם מדברים למשל על תזרים המזומנים שלנו, רואים שהיו שם תוצאות טובות. אני רוצה לציין שבמהלך השנה שחלפה, ראינו שקורים דברים בתעשייה שלנו – יש חוזים חדשים משמעותיים. הרבה קורה בגזרת השבבים בקוטר של 300 מילימטר".

"אנחנו במצב פחות קשה מהעמיתים שלנו. תחזית ההכנסות שלנו היא לירידה של כ-7% ביחס להכנסות שרשמנו ברבעון הראשון של 2017. העמיתים שלנו בענף מדברים על ירידה דו-ספרתית. אחד מהם, חברת TSMC, חוזה נפילה של 22% במכירות. ככה שיחסית מצבנו טוב."

אלא שלמרות הדיבורים היפים 2018 זו שנה חלשה מאוד עבור טאואר. למשל מחיר המניה שצללה ב-50% בתקופה של 12 החודשים האחרונים. הסיבה היא חולשה בתעשייה בכללותה שכללה האטה בביקוש לשבבים בתחום הסלולר. בנוסף המעבר שחזתה טאואר למוצרים עם שולי רווח גבוהים יותר התארך מעל הצפוי. .

    את 2017 סיימה החברה עם הכנסת מיסים בסך 82 מיליון דולר שמקורה בישום נכס מס נדחה במאזן החברה בגין סכום ההפסדים המועברים לצרכי מס של החברה בישראל והכנסת מיסים בסך 13 מיליון דולר הנובעת מרפורמת המס שנחקקה בארצות הברית.

    עניין המס השפיע מאוד על השינוי ברווח השנתי וגם על ברבעון הרביעי. הרווח של טאואר הסתכם ברבעון הרביעי ב-38 מיליון דולר, פיחות של 74% מול רווח נקי של 147 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2017. וכאמור עלייה של 11.7% ביחס לרווח ברבעון השלישי של 2018 שהסתכם ב-34 מיליון דולר.

    אפל: הרווח למניה עלה, התחזית לרבעון נמוכה לעומת התקופה המקבילה

    אודיוקודס בתוצאות טובות ב-2018; המניה ממשיכה לעלות; מי חזה את הביצועים המוצלחים?

     

     

    חיסכון לכל ילד – מה זה? ואיך תבחרו חיסכון מתאים?

     

    ככה תשקיעו את הכסף שלכם לבד…

     

    השקעה במניות או השקעה בדירה – מה עדיף?