שוק ההון    

טבע – אופנהיימר ממליצים Perform; טבע יכולה לחזור לצמוח; המניה דווקא ירדה 5% בוול-סטריט

טבע

אופנהיימר מעדכנים את ההמלצה שלהם על טבע וטוענים כי טבע יכולה לחזור לצמיחה ברווח וליצירת ערך למרות הלחץ על שורת ההכנסות.

באופנהיימר בטוחים ביכולתה של טבע לצמצם את המינוף באמצעות תזרים המזומנים התפעולי, ומאמינים כי השקות חדשות של מוצרים אתיים (specialty) ותוכנית ההתייעלות של תיק הגנריקה אמורות לשפר בטווח הארוך את פרופיל הרווחיות של החברה. בטווח הקרוב,מצפים באופנהיימר לסנטימנט מאופק עד שהנהלת טבע תראה שהיא מסוגלת לבצע את מטרותיה. על בסיס הערכת ה-DCF ו-SOTP המשולבת שלהם, מדרגים באופנהיימר את טבע בהמלצת Perform.

בסוף השבוע שעבר פרסמו אופנהיימר דו"ח מקיף על חברת טבע (TEVA) בהמלצת Perform, תוך הדגשת הפוטנציאל ליצירת ערך מירידה במינוף וצפי לצמיחה ברווחיות בטווח הקרוב, למרות הציפיה  לצמיחה מוגבלת בהכנסות. בדו"ח הנוכחי מעריכים באופנהיימר את מניית TEVA באמצעות מתודולוגיות DCF ו- SOTP (סכום החלקים), כדי להגיע למחיר יעד משוקלל של 22 דולר. ההנחות העיקריות שלקחו כלכלני אופנהיימר במודל שלהם הן צמיחת CAGR להכנסות ל-10 שנים של 0% (שחיקה גנרית שקוזזה על ידי צמיחה חד-ספרתית נמוכה בסעיפים אחרים), השקת ביוסימילרים ב -2020 (בהתאמת סיכון של 92%), הרחבת המרווח הגולמי ל -53% והרחבת המרווח התפעולי ל -27% בטווח הארוך.

כלכלני אופנהיימר מזהים בטבע יכולת לצימצום המינוף שלה באמצעות המזומנים בקופה ותזרים המזומנים מפעולות  תפעוליות, וצופים שהחברה יכולה להגיע ליחס מינוף (חוב נטו מחולק ב-EBITDA) של 3.0x עד 2022 לעומת 5.0x כיום. באופנהיימר רואים את הירידה במינוף כמקור קריטי ליצירת ערך למניה: כל 5 מיליארד דולר בהפחתת החוב נטו תוסיף 5 דולר לשווי המניה, (טבע דווחה על חוב נטו בסך של 28.4 מיליארד דולר ברבעון השני של 2018). באופנהיימר מעריכים כי מחויבותה של הנהלת טבע להוריד את המינוף, עם יעד של יחס מינוף 4.0x עד 2020, ניתנת להשגה. בהינתן תנאים שווים, המניה יכולה תיאורטית להיסחר בעתיד בטווח של 27 ל-29 דולר על בסיס הפחתת המינוף בלבד.

בטווח הקרוב, צופים באופנההיימר כי הכנסותיה של טבע ילחצו כתוצאה ממכירות קופקסון שאבדו (צפי ההכנסות מקופקסון בצפון אמריקה של 858 מיליון דולר ב-2020 מול 1.59 מיליארד דולר ב-2018) ומהכנסות ממוצרים גנרים בארה"ב (צפי של 3.5 מיליארד דולר ב-2020 מול 3.9 מיליארד דולר ב-2018). באופנהיימר חוזים כי הפסדים אלה יקוזזו חלקית על ידי רווחים ממוצרים אתים אשר להערכתם יתרמו הכנסות של 620 מיליון דולר בשנת 2022 עם רווח גולמי של 88%.

 באופנהיימר מציינים כי כל שינוי של 100 מיליון דולר בהכנסות Ajovy ישפיע על הערכתם בפלוס ומינוס דולר למניה. תרופות אתיות כמו Austedo ו-Ajovy יהוו חלק גדול יותר של סך ההכנסות של טבע, דבר שצריך להשפיע בצורה חיובית על המרווח הגולמי והתפעולי. באופנהיימר צופים שהמרווח הגולמי יורחב ל-53% (מ- 51% כיום) והמרווח התפעולי יורחב ל-27% (מ- 24% כיום).

ולמרות ההמלצה החיובית מניית החברה איבדה בוול סטריט 5% ביום המסחר האחרון

מניית טבע

האם מניית טבע יכולה לרדת לאפס?

כאב הראש של טבע לא נגמר – התחרות בשוק המגרנה עולה מדרגה