שוק ההון    

טבע קיבלה אישור למכירת תרופה שמכירותיה הסתכמו בכ-960 מיליון דולר

קאר שולץ, מנכ"ל טבע

רשות התרופות האמריקאית אישרה לטבע לשווק את  VESIcare, תרופה לטיפול בבלוטת שתן פעילה. מחזור המכירות של התרופה כ-960 מיליון דולר

טבע, ענקית התרופות, הודיעה  על השקת הגרסה הגנרית של טבליות VESIcare במינון של 5 ו-10 מיליגרם לטיפול של בלוטת שתן פעילה מדי עם סימפטומים של דחף השתנה בלתי נשלט ותכוף. וקיבלה את אישור רשות התרופות האמריקנית.  את הטבליות פיתחה חברת Astella

טבע ציטטה את נתוני IQVIA – סוכנות המחקר הרפואי – , שלפיהם נכון לפברואר 2019 מכירותיה של התרופה בשנה עמדו על 970 מיליון דולר רק בארה"ב.

"כ-33 מיליון אמריקאים סובלים מבלוטת שתן פעילה מדי.  אנו גאים להציע אופציית טיפול נוספת לתופעה נפוצה זו", אמר ברנדן אוג'ריידי, סמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית בצפון אמריקה.

אישור זה מצטרף לאישור שחברת טבע קיבלה בסוף השבוע שעבר מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גרסה גנרית ראשונה של התרסיס Narcan  Naloxone, נרקוטיים (אופיואידים) לטיפול בתופעות כמו האטת הנשימה וחוסר תגובה של הסובל ממנת יתר. המכירות של גרסת התרסיס של Narcan, שפיתחה חברת Adapt Pharma, הסתכמו ב-42 מיליון דולר ממחצית אוקטובר 2018 ועד לסוף הרבעון הרביעי של 2018. Adapt Pharma נרכשה במחצית אוקטובר 2018 על ידי חברת Emergent Biosolutions תמורת 635 מיליון דולר במזומן ובמניות, ותשלום נוסף של עד 100 מיליון דולר שמותנה במכירות התרסיס Narcan עד 2022.

התרופה Narcan ניתנת בעירוי, בזריקה לשריר או בתרסיס לאף. התרופה נמכרת בארה"ב החל ב-2016 ורוקחים רשאים לתת אותה ללא מרשם. אריזה של שני תרסיסים עולה 150-130 דולר ללא כיסוי ביטוחי. האישור לטבע ניתן כחלק ממדיניות ה-FDA להאיץ את האישורים של גרסאות גנריות לתרופה ולשפר את הנגישות של מטופלים לתרופה.

מניית טבע – מה אומרים האנליסטים?

ההחלטה של הנהלת טבע – לחתוך את המו"פ, להגדיל את הרווח; ומה עם העתיד?  

טבע בתחזית מאכזבת ל-2019