חדשות    

טוגדר תרכוש חברת ייצור מוצרי קנאביס ייחודיים בשוק הישראלי

ניסים ברכה; צילום: מתן נעים

החברה הנרכשת קנאבליס פיתחה מוצרים ייחודיים שאינם מיועדים לעישון, והיא מוכרת אותם בתחנת חלוקה בבית החולים הדסה עין כרם

טוגדר פארמה, חברת גדיול הקנאביס שהודיעה לאחרונה על הקמת חוות גידול קנאביס בישראל ובאוגנדה, הודיעה שתרכוש חברת יצור מוצרי קנאביס ייחודיים בשוק הישראלי. בעקבות ההודעה טוגדר זינקה מניית החברה, והיא נסחרת לפי שווי של 215 מיליון שקל.

החברה הנרכשת קנאבליס פיתחה מוצרים ייחודיים שאינם מיועדים לעישון, והיא מוכרת אותם בתחנת חלוקה בבית החולים הדסה עין כרם. על פי ההערכות בשוק, החברה משרתת כ-1,000 מטופלים בחודש. להבדיל מטוגדר, היא אינה מגדלת קנאביס בעצמה, אלא רכשה עד היום חומר גלם מאחת מהמגדלות הוותיקות, ויצרה את המוצרים במתקן גידול משלה. בשל בעיות עם הרגולציה החברה בחרה לא להשקיע בשדרוג המפעל לתקן GMP.

טוגדר תרכוש את החברה ב-14 מיליון שקל במזומן ומניות (4 מיליון במזומן, 10 מיליון במניות). כמו כן יקבלו בעלי קנאבליס אופציות ל-3% נוספים בחברה אם יעמדו ביעדים מסוימים. במסגרת ההסכם, תמשיך הנהלת קנאבליס לנהל את החברה.

ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה, אמר כי "אנו שמחים על הצטרפותם של צוות ההנהלה והעובדים של קנאבליס לטוגדר. הם מביאים עימם ניסיון וידע מקיף בהשתתפות מחקרים, פיתוח וייצור מוצרי קנאביס רפואי עבור אלפי מטופלים וקיום מחקר ופיתוח משותף עם בית החולים הדסה. ערכים מוספים אלה, לצד קניין רוחני ייחודי, תומכים ביכולות הקיימות שלנו, בגידול, ייצור וריבוי קנאביס רפואי בישראל ובחו"ל עם בסיס לשיתופי פעולה מסחריים ושיווקיים בינלאומיים".

משה יחיה, מנכ"ל קנאבליס,  אמר כי "מצאנו בטוגדר את הפלטפורמה האנושית והעסקית המתאימה למימוש חזון קנאבליס ופיתוח המוצרים העתידיים. צוות המנהלים, התשתית האיתנה שהוקמה בטוגדר וההיערכות לחדירה לשווקים בינלאומיים התאימה מאוד לפרופיל החברה ולאסטרטגיה השיווקית שלה אנו מאמינים כי השילוב של של הידע והניסיון הרב שצברנו יחד עם החזון והבסיס האיתן של טוגדר הינן ערובה להצלחה ולשגשוג משותף".

הכשרה לביטוח תשקיע בטוגדר – השקעה ראשונה של מוסדי בחברת קנאביס

טוגדר – יש לנו את כל האישורים הנדרשים לייצור קנאביס באוגנדה