טיוטה: 9 חודשי עבודת שירות לבר רפאלי, אמה ציפי תשב 16 חודשים במאסר
חדשות    

טיוטה: 9 חודשי עבודת שירות לבר רפאלי, אמה ציפי תשב 16 חודשים במאסר

על פי טיוטת ההסדר שהוחלפה בין בר רפאלי ואמה ציפי לפרקליטות, האם תרצה עונש מאסר בפועל של שנה וארבעה חודשים, ועל הבת יוטל עונש של תשעה חודשי עבודות שירות. כמו כן ישלמו 5 מיליון שקל קנס..

עוד עולה מההסכם כי השתיים ימשכו את הערעור שהגישו על פסק הדין של בית המשפט המחוזי מרכז בלוד שקבע כי מרכז חייה של רפאלי הבת בשנים 2009-2010 היה בישראל, כך שהיא תחויב במס על הכנסות בהיקף של 16 מיליון שקל שצברה מעבודתה בחו"ל באותן שנים. ביולי האחרון הגישה רפאלי ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה, שלפיה נדרשה לשלם 8 מיליון שקלים מס.  סכום זה כבר שולם. במסגרת ההסדרים צפויה המשפחה לשלם סכום ענק למדינה, חלקו הקנס – בין 10 ל-15 מיליון שקלים.

מדובר באחד מתיקי החקירה הגדולים של מס הכנסה בשנים האחרונות. לפני כשנה  הפך לטיוטת כתב אישום נגד רפאלי על התחמקות במזיד ובמרמה, בסיוע אמה ציפי ואביה רפי, מתשלום מס על הכנסות בהיקף של לפחות 32 מיליון שקל בשנים 2007-2014.

ההסדר נוצר לאחר שבית המשפט דחה את הערעור של בר רפאלי בעניין והורה לה לשלם קנס של 8 מיליון שקלים.עם זאת, בפקרלקיטות ייתכן שיש מי שיתנגד להסכם וידרוש את מאסרה.

בר רפאלי ואמה חשודות בכך שמסרו לפקיד השומה מידע כוזב והסתירו מידע רלוונטי, במטרה להסתיר את זיקותיה של בר רפאלי לישראל. לפני קצת יותר משנה הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבר רפאלי והוריה, ציפי ורפי רפאלי, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בעבירות מס הנוגעות להעלמת הכנסות של כ-30 מיליון שקל.

 הזוג רפאלי חשוד בעבירת הלבנת הון – לאחר שנטען כי השניים הצהירו שהם הנהנים בחשבונות, אך בפועל בר רפאלי היתה הנהנית בהם. בשלב זה עדיין לא הוגש כתב האישום ונערכים מגעים מתקדמים להגיע להסדר.

השופטים לא קיבלו את הערעור של בר רפאלי – מה המס שתצטרך לשלם?

העלמות המס של בר רפאלי – כל הפרשות