תיירות    

חיסכון במחירי טיול בדנמרק: משימה אפשרית בהחלט

טיול בדנמרק

איך שלא תסתכלו על זה, טיול בדנמרק בנקודת ההתחלה נראה כמו הוצאה כלכלית לא פשוטה. המדינה בכלל ועיר הבירה קופנהגן בפרט מדורגות גבוה מאד ברשימת המקומות היקרים בעולם, כאשר הסקר השנתי של אקונומיסט אינטליג'נס יוניט העמיד את קופנהגן במקום השמיני בשנת 2016. באירופה העיר נמצאת באופן כמעט מסורתי באחד משלושת המקומות הראשונים. המסקנה היא שמי שמבקר בדנמרק עלול למצוא את עצמו מוציא לא מעט כספים.

החדשות המעודדות יותר הן שגם בדנמרק יש לא מעט דרכים שתוכלו לעשות כדי לצמצם את עלויות הטיול, ובכך להפוך את ההגעה למדינה לאטרקטיבית ולמומלצת אפילו יותר.

טיסות או חבילות נופש?

הדילמה הזו עולה אצל כל אדם שטס לחו"ל, והיא בהחלט במקום במקרה של טיול לדנמרק. הטיסות מישראל מגיעות מטבע הדברים לקופנהגן, כשהן יוצאות לכל אורך השנה – אבל בתדירות נמוכה ביחס ליעדים אחרים שנמצאים על מפת התיירות האירופאית כמו ברצלונה או לונדון. המחירים עולים בעונת התיירות, אם כי מחוצה לה ניתן למצוא גם טיסות במחירים סבירים של כ-300-400 דולר. בהרבה מאד מקרים תהיינה אלה טיסות עם עצירות ביניים, שעשויות להוזיל את המחיר אבל מנגד מאריכות את הזמן הדרוש עד להגעה ליעד, לעיתים בצורה משמעותית. כמו כן קיימת אופציה להוזיל את העלות אם מזמינים את כרטיס הטיסה מראש, אפילו חודשים טרם מועד הטיסה (נכון בעיקר לטיסות סדירות).

המשתנה העיקרי שלרוב גם יקר יותר במשוואת עלות הטיול בדנמרק הוא המלונות, כאשר עלויות במחיה במדינה – ובעיקר בקופנהגן – הן גבוהות מאד. בהרבה מאד מקרים צריך לשלם סכומים גבוהים בצורה משמעותית על מלונות ביחס לתמורה שלהם, וגם בהשוואה למחירי מלונות מקבילים ביעדים אחרים באירופה. כך למשל המחירים של מלון טוב במרכז קופנהגן עשויים להיות כ-200-300 אירו ללילה, גם אם ישנן אופציות שפויות יותר במחיר של כ-100-200 אירו. כדי להוזיל את המחיר ניתן להתפשר הן ברמת המלון והן במיקום שלו, אבל עדיין החיפוש אחר מלון אטרקטיבי במחיר סביר עלול להיות בעייתי.

במצב הדברים הזה, חבילות נופש לקופנהגן עשויות להיות פתרון יועיל, שיחסוך גם מאמצים ואולי גם כספים – יש שיטענו שביעד זה החבילות המוכנות נחשבות לנפוצות ולמשתלמות יותר ביחס לרוב הערים באירופה. גם בחבילות האלה ייתכן שאלמנט ההתפשרות במיקום או בטיב המלון קיים, כי אחרת המחיר שלהן היה אסטרונומי. חברת איסתא למשל מציעה חבילה בת שישה לילות לקופנהגן (למעשה לעיירה הסמוכה לקופנהגן) על בסיס לינה בלבד במלון סביר עם בריכה, ובטיסות ישירות. כל אחד צריך לעשות את השיקולים שלו לגבי הדברים שהוא מוכן להתפשר עליהם בטיול שלו בדנמרק, אם בכלל, ולראות מהי הנוסחה האידיאלית עבורו מבחינה כלכלית.

התניידות

הציפיות שלכם מהטיול בדנמרק יכולות וצריכות להשפיע על האופן בו אתם מטיילים במדינה. במקרה של טיול ברחבי דנמרק כולה, כולל באזורים הטבעיים היפים שלה, ההמלצה על רכב שכור יכולה להיות מועילה מאד. עלויות הרכב עשויות להיות גבוהות באופן יחסי, אבל ניתן לצמצם אותן במספר דרכים: השוואת מחירים שתאפשר לכם למצוא את החברה הזול ביותר, התפשרות בסוג הרכב (הוא יכול להיות רכב קטן או בעל ידית הילוכים ידנית) וכן הלאה. ככל שמקדימים להזמין יש כאן אפשרות למצוא יותר הצעות, ולכן גם מחירים נוחים יותר.

אם הטיול שלכם מתמקד בקופנהגן בלבד, הרכב מומלץ הרבה פחות. למעשה, גם התחבורה הציבורית של קופנהגן שעלולה להיות די יקרה לא בהכרח תיכנס לתמונה, ולו מכיוון שאת רוב העיר ומוקדי העניין שבה ניתן לחקור בהליכה רגלית. מי שבכל זאת רוצה להיות יעיל יותר מבחינת ההתניידות שלו, להספיק לראות יותר בפחות זמן וגם לקבל פעילות גופנית על הדרך, יוכל לבחור באפשרות הדי משתלמת של השכרת אופניים לפרקי זמן שונים. תשתיות הרכיבה בקופנהגן מצוינות, וזוהי גם דרך להתחבר לאופן בו האוכלוסייה המקומית נוהגת בהרבה מקרים. יש שיטענו שבדנמרק ניתן להשאיר את האופניים ללא מנעול או קשירה במקום ציבורי, מבלי שיגנבו אותן, אבל כמובן שאנחנו ממליצים לכם לא לנסות את זה. בחודשים רבים בשנה יש אופניים זמינים בקופנהגן לכל דורש – כמו "תל אופן" בתל אביב שלנו – תמורת פיקדון די מינימלי. השכרת האופניים הופכת בתנאים האלה למומלצת אפילו יותר.

אטרקציות

האטרקציות המרכזיות של קופנהגן ממוקמות לרוב במרחק סביר אחת מהשנייה, כך שכדי להגיע אליהן לא צפויים יותר מדי קשיים (במיוחד אם הקשבתם לעצות שלנו מהסעיף הקודם). מה שכן, המחיר עבור אטרקציה עלול להיות גבוה אף הוא. לכל אטרקציה יש חוקים משלה. כדי לראות ובעיקר לצלם את פסל בת הים הקטנה, הסמל הבלתי מעורער של קופנהגן, אתם לא צריכים כמובן לשלם. כך גם בנמל של קופנהגן ובמדרחוב סטרויט, שהוא גם הארוך באירופה. מנגד, על אטרקציות דוגמת פארק השעשועים גני טיבולי או האקווריום העצום של העיר תצטרכו לפתוח את הארנק. מומלץ תמיד לנסות ולברר האם אתם זכאים להנחות, למשל בהצגת תעודת סטודנט או עבור ילדים או פנסיונרים. בטיולים משפחתיים חפשו תמיד את הכרטיסים המשפחתיים, שעשויים לגלם בתוכה הוזלה משמעותית במחיר האטרקציה הכולל לבני המשפחה.

כמו רוב הערים התיירותיות באירופה, גם לקופנהגן יש את כרטיס התיירות שלה. כרטיס קופנהגן מקנה כניסה חינם להרבה מהאטרקציות של קופנהגן, יחד עם נסיעה חינם בתחבורה הציבורית, הנחות על מסעדות ובילויים בעיר ועוד. ניתן לרכוש אותו לפרקי זמן שונים. אם האטרקציות האלה נכללות בתכנית הטיולים בעיר וסביבתה, יכול להיות שיהיה כאן פוטנציאל לחיסכון לא מבוטל בכספים. יש אנשים הסבורים כי המחיר היקר של הכרטיס הזה הופך אותו לכדאי הרבה פחות, כאשר התחבורה הציבורית בקופנהגן גם כך אינה הכרחית בכל המקרים וצריך לבקר במספר אטרקציות לפחות ביום כדי להרגיש ש"יש תמורה לאגרה". כמו כן, על חלק מהאטרקציות ה"שוות" באמת של קופנהגן ההנחה משמעותית הרבה פחות: הכרטיס לא מקנה כניסה חינם למתחם, כשבכל מקרה על רוב המתקנים שם משלמים בנפרד פר שימוש (אלא אם רוכשים כרטיס יקר יותר שמקנה שימוש במתקנים ללא הגבלה).

אנחנו ממליצים לכם לעשות את השיקולים האלה בעצמכם, ולהחליט טרם הנסיעה אם לרכוש אותו או לא.

קניות

על פניו נראה שדנמרק אינה המדינה לעשות בה קניות, בטח אם רוצים לעשות זאת בעלות סבירה ומשתלמת. עם זאת, המציאות מראה שכמעט כל תייר המגיע לעיר מסוימת בוחר לרכוש בה מספר דברים: כמזכרת, כמתנות לקרובים וכן הלאה. יש בדנמרק מספר אזורים בהם כמות אינסופית של חנויות, למשל אזור הדאון טאון ובו מדרחוב סטרויט. ניתן לשוטט בו כדי לספוג את האווירה וגם להיכנס לחנויות – יש כאן חנויות מעצבים, חנויות בוטיק וסניפים מקומיים של רשתות בינלאומיות – כשאת הרכישות אנחנו ממליצים לכם לרכז לקראת תקופת הסיילים, למשל בחג המולד.

רמת המחירים של מרכזי הקניות בקופנהגן היא די גבוהה, אך עדיין אם מחפשים היטב ניתן למצוא בהם פריטים במחירים משתלמים. בית הכלבו ILLUM מציע בחלק מהחנויות שבו מוצרים במחירים זולים, אבל רמת המחירים הכללית נוטה להיות יקרה. בשווקים של קונפהגן המחירים נוטים להיות זולים יותר, אך מנגד יש כאן סיכון שדרגת האיכות של מה שרוכשים לא תהיה גבוהה. בהתחשב בכל אלה אנחנו ממליצים לכם לא לבנות יותר מדי על קניות בקופנהגן, למעט מוצרים בודדים.

______________–

כאן תוכלו לקרוא מדריכי תיירות אחרים שהכנו עבורכם