תיירות    

טיול בים המלח: איך מטיילים במקום הנמוך בעולם במחיר הנמוך ביותר?

ים המלח הוא מאתרי התיירות החשובים של מדינת ישראל, אתר שכל משפחה או זוג ישראלי שמח לבקר בו אחת למספר שנים (או יותר). הבעיה היא שביקור בים המלח, בטח לנופש של מספר ימים, עלול להיות יקר באופן יחסי – ממש כשם שתחום התיירות בישראל נחשב ליקר. אנחנו כאן כדי לספר לכם חדשות טובות, והן שקבלת החלטות נכונה ומספר טיפים שאפשר ליישם בקלות יגדירו את הסיכויים שהטיול שלכם יהיה זול פי כמה. אם רק יודעים מה לעשות, גם המחירים במקום הנמוך בעולם יכולים להיות אטרקטיביים. אז מהן הדרכים לחיסכון במהלך טיול בים המלח?

מלונות

בסביבת ים המלח תמצאו כ-40 מלונות, על פי אתר Booking. חלק מהמלונות האלה נמצאים ממש על ים המלח, וחלקם במרחק נסיעה קצר. כלל האצבע הוא שככל שמיקום המלון אטרקטיבי יותר כך תג המחיר שלו צפוי לעלות כלפי מעלה.  מבחינת סדר גודל של מחירים זה תלוי בפרמטרים שונים, כולל הרמה של המלון הספציפית ודרגת האירוח בו. קשה למצוא בים המלח וסביבתו מלונות שמחירם פחות מ-20 שקלים, וגם במחירים של עד כ-400 שקלים אין הרבה מלונות טובים. רוב המלונות שממוקמים היטב ושזוכים לביקורות חיוביות ידרשו תשלום של כ-400-800 שקלים, תלוי במלון ובעונה. יש גם מספר מלונות יוקרתיים עוד יותר, בהם אתם עשויים לשלם יותר מ-800 שקלים ללילה.

יש מספר דרכים להוזיל את מחיר השהות במלונות של ים המלח. המחירים של המלונות נוטים להיות גבוהים יותר בסוף השבוע וגם בשיא עונת התיירות ובחגים, עם פערים שיכולים להגיע לאחוזים נכבדים. לכן מי ש"מתפשר" ומתארח בהם מחוץ למועדים האלה עשוי לחסוך כמה מאות שקלים. כך גם אם בוחרים מראש מקומות לינה פשוטים, לדוגמא אכסניות וחדרי אירוח ולא בתי מלון.

במועדים מסוימים ניתן להוזיל את המחיר באמצעות הזמנה מוקדמת של חדר, בעוד שבמקרים אחרים דווקא ההזמנה ברגע האחרון – יום או יומיים לפני מועד הטיול בים המלח  – יכולה להביא להנחה מסוימת או אפילו משמעותית במחיר. רצוי לבדוק מספר אופציות לפני שמקבלים את ההחלטה, באמצעות סוכנויות התיירות או האינטרנט, כי השוואת מחירים נכונה יכולה לקרב אתכם לעבר המלון שמתאים לכם ביותר בתקציב המתאים לכם ביותר.

אטרקציות

מעבר לטבילה בים המלח, מריחת בוץ ושהות במלון, באזור יש הרבה מה לעשות ולראות. אנחנו ממליצים לכם לחשוב מה מעניין אתכם, ולאחר מכן לחפש דרכים להוזיל את התמונות. דרך ראשונה לעשות זאת היא באמצעות קופונים, באתרים כמו גרופון, Baligam ו-Big Deal תמצאו פעמים רבות קופונים לאטרקציות בים המלח, עם הנחות בגובה עשרות אחוזים: בגרופון לדוגמא הוצע במועד הבדיקה קופון לספא בעין בוקק, ליום כיף במלון קראון פלאזה וליום כיף זוגי במלון דניאל. אם התנאים של הקופון מתאימים לכם (למשל מבחינת התאריך) תוכלו לרכוש אותו ולהוזיל את העלויות. מומלץ לבדוק אם זכאים להטבות שונות במסגרת כרטיסי האשראי שמחזיקים בהם או מועדוני הצרכנות שמשתייכים אליהם. באתר שלנו תמצאו סקירה של עשרות רבות של כרטיסים ומועדונים, שיכולה להיות נקודת ההתחלה שלכם לבדיקה של מה מגיע לכם ובאילו תנאים.

רצוי תמיד לבדוק מהן ההנחות שניתן לקבל על פי מאפייני המטיילים. יש מקומות שמציעים כרטיסים משפחתיים שמוזילים מעט את העלות היחסית שכל אחד משלם. דוגמא נוספת היא השתייכות לאוכלוסיה מסוימת שחבריה זכאים להנחה. אם ניקח בתור דוגמא את שמורת הטבע עין גדי – מהאטרקציות המבוקשות ביותר באזור – רואים שדמי הכניסה הבסיסיים הם 28 שקלים למבוגר ו-14 שקלים לילד (נכון לחודש יוני 2017). על השתייכות לקבוצה (מעל 30 איש) משלמים שקל פחות, כשמהניסיון שלנו ארגון קבוצה אינו משימה פשוטה. הנחות נגישות יותר הן לסטודנט (24 שקלים) או לאזרח ותיק (14 שקלים) בהצגת תעודה מתאימה. מנויי מטמון של רשות הטבע והגנים יכולים להיכנס לאתר הזה ללא תשלום במסגרת המנוי, וכך גם למקומות אחרים הנמצאים בסביבה. החדשות הטובות הן שחלק משמעותית מהמסלולים היפים ביותר בים המלח לא כרוכים בתשלום כלל וכלל.

רכב פרטי, רכב שכור או אוטובוס?

יש אנשים שמגיעים לים המלח בעיקר כדי לנוח, בעוד שאחרים רוצים לחקור את האזור כולו. התכניות שלכם לגבי היעד יכולות להשפיע גם על השאלה האם תהיו זקוקים לרכב במהלך התקופה, או אפילו מהו סוג הרכב שאתם זקוקים לו. בהגעה לים המלח על בסיס נופש בטן-גב-בוץ ניתן להסתדר לפעמים באמצעות רכב בסיסי יחסית (גם אם הרכב המשפחתי לא ממש "סוחב"), כאשר במקרה של רכב פרטי תשלמו בעיקר על הדלק. אנשים שאין להם רכב בנמצא או מעוניינים ברכב מאסיבי יותר יכולים לשכור אותו.

קשה להעריך כמה בדיוק אתם צפויים לשלם על השכרת רכב כי זה תלוי במאפייני הרכב, במקום שאתם מגיעים אליו וכן הלאה. כן מומלץ לבדוק בכל הכיוונים במטרה למצוא מה שמתאים לצרכים ולתקציב שלכם. יום השכרה של רכב קטן ובסיסי יהיה לרוב במחיר של כ-100-200 שקלים, בעוד שרכב מנהלים עשוי להגיע לכ-500-600 שקלים ורכב יוקרתי או רכב שטח במחיר שעלול להיות ארבע ספרתי. לפעמים ככל ששוכרים רכב לתקופה ארוכה יותר כך המחיר היחסי של כל יום קטן. אם אתם שוקלים לשכור רכב אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך המקיף שהכנו בנושא. בגלל שהנהיגה היא בכל מקרה בתחומי ישראל סביר להניח שתשמשו באפליקציית Waze החינמית ולא במכשירי GPS שרכישה או השכרה שלהם מצריכים סכום של כמה מאות שקלים. אם אתם מתכוונים לנהוג הרבה וחוששים שהסוללה של המכשיר תתרוקן, דאגו למטען שמתחבר למצת הרכב – הוא אמור לעלות לא יותר מכמה עשרות שקלים.

במקרה של תחבורה ציבורית, ניתן למצוא קווים המגיעים לים המלח (כולל לאזור המלונות) מנקודות שונות בישראל – למשל קו 421 של אגד. המחיר תלוי במסלול שעושים, אבל הנקודה החשובה היא שאוכלוסיות מסוימות זכאות לקבלת הנחות: הנחה של 20% ברכישת כרטיס הלוך חזור לנוסע רגיל, הנחה של 50% לילדים ונוער (גילאים 5-18) ברכישת כרטיס הלוך ושוב, הנחה בגובה של 50% לאזרח ותיק או לסטודנט עם כרטיס חופשי תקופתי מורחב, הנחה של 33% לסטודנט "רגיל" ועוד. מומלץ לברר מראש איך מקבלים את ההנחה בהתאם לקבוצה שאתם נמנים עליה. את המחירים וההנחות השונות אתם יכולים לראות באתר האינטרנט של חברת אגד.

טיול בים המלח ליום אחד: יש דבר כזה

מי שרוצה לשהות בים המלח למשך מספר שעות יוכל להצטרף לטיולי יום, שיכללו לרוב הסעה, ארוחת צהריים, טיול במספר אתרים באזור ולפעמים גם מספר שעות פינוק או כיף באחד המלונות של ים המלח. המסלול הספציפי של הטיול יגדיר את העלויות הצפויות, כאשר מחיר של כ-150-200 שקל לאדם הוא סביר בהחלט (טיולים עמוסים או מפנקים במיוחד עשויים להיות עם תג מחיר גבוה יותר המוצמד להם). יש אנשים שסוג כזה של שהות בים המלח תספיק להם, ומדובר לכן באופציה שיכולה להיות משתלמת עבורם. מנגד, יכול מאד להיות שאם תעשו את אותן האטרקציות בדיוק באופן עצמאי תשלמו מחיר דומה או אפילו זול יותר.

בא לכם לטייל בירושלים? מוזמנים לקרוא את המדריך שיחסוך לכם כסף גם בבירת ישראל

כאן תמצאו את רשימת המדריכים המלאה שהכנו עבורכם בתחום התיירות