תוכן ממומן    

טסים לחול בזמן הריון? זה מה שחשוב שתדעו על ביטוח הנסיעות שלכם

הריון זה עניין משמח ותקופה משמחת, אם כי מאתגרת בהחלט. "הריון זה לא מחלה", אומרות כולן ועדיין מדובר בעניין שמלווה לא פעם בתחושה לא נעימה, בחילות, כאבים שונים, עייפות כללית ועוד. אנחנו משתדלות להמשיך ולתפקד כרגיל, להמשיך ולהשתתף בפעילויות ספורטיביות מתאימות, לצאת לבלות וגם – לטוס לחו"ל!

זה נכון שלפני הרבה שנים הטענה הרווחת הייתה שהריון וטיסה אינם הולכים יחד, אבל הרבה עננים חלפו מאז בשמיים ודברים רבים שנהגו לומר בעבר על המותר והאסור בתקופת הריון, השתנו. ספורט, רכיבה על אופניים וטיסה, הם מהדברים שהיחס כלפיהם השתנה כמעט ב-180 מעלות. זה די תלוי בשבוע בו את נמצאת, במצבך הבריאותי ובתקינות ההיריון. אנחנו פה בשביל לדבר על טיסה בהריון ואיזה ביטוח נסיעות את צריכה לרכוש לעצמך בשביל לטוס בראש שקט.

ביטוח נסיעות לנשים בהריון

ביטוח הטיסה הבסיסי הוא ביטוח רפואי מלא, לאנשים בריאים וללא מצבים רפואיים רגישים או מיוחדים. הביטוח כולל כיסוי עבור שירותים וטיפולים רפואיים מביקור אצל רופא בשל דלקת אוזניים קלה, למשל, ועד אשפוז ואף ניתוח חירום. הביטוח כולל היום טיפול רפואי במקרה של הידבקות בקורונה – כולל אשפוז וטיפול בבית חולים.

בנוסף, ניתן להוסיף לביטוח הרפואי כיסוי הכולל איתור ופינוי, הטסה רפואית במקרה הצורך ועוד, טיפולי שיניים בחירום ורק אם גילית על כך שאת בהריון במהלך השהייה בחו"ל ואת לפני שבוע 12 הוא כולל גם טיפולים שקשורים בהריון. בכל מצב אחר, כהריונית, עליך לרכוש הרחבה ייחודית לפוליסה, ייעודית לנשים בהריון. אחרת, כל טיפול רפואי שקשור בהריון או בעובר, לא יכוסה על ידי הביטוח.

חשוב רגע להתעכב על המשפט האחרון – הוצאות לטיפולים רפואיים בחו"ל הן עניין של מאות ואלפי דולרים ולעיתים גם עשרות ומאות אלפים. הגעה למיון או אשפוז בבית החולים עלולים להרקיע לסכומים אסטרונומיים. ללא ביטוח מתאים, לא רק שתאלצי לשלם את הסכומים הללו מכיסך, אלא שאת עלולה להגיע למצב שאת מתקשה לקבל טיפול רפואי, משום שהמוסד הרפואי עצמו דורש הוכחה לכך שיש לך את האפשרות לשלם בעד הטיפול שתקבלי – כלומר, דורש לראות פוליסת ביטוח שתכסה בעבור ההוצאות.

הרחבת הפוליסה לכיסוי לנשים בהריון כוללת כיסוי בעבור הוצאות טיפולי חירום כמו התייעצות עם רופא או בדיקה במרפאה, הגעה למיון עקב סיבוך שקשור בהריון ואף אשפוז אם עולה הצורך וכמו כן יכסה בעבור הוצאות לרכישת תרופות שנרשמו ע"י רופא במהלך השהות בחו"ל. הביטוח יכסה מקרים של לידה מוקדמת וטיפול בפג שנולד וגם הטסה רפואית של היולדת והפג לישראל.

כשאת מחפשת הצעה לביטוח נסיעות לחול לנשים בהריון, שימי לב שבפוליסה מצוין במפורש סכום תקרת הכיסוי ו וזה סעיף שכדאי לשים לב אליו ולבחור, כמובן, בחברה שמעניקה לך יותר. בחברת הפניקס מדובר בגבול תקרת כיסוי של 250 אלף דולר.

בנוסף, קיימת הגבלה לתקופת השהות בחו"ל לצורך הביטוח והיא עומדת על 60 ימים לבעלות תו ירוק מועל 30 יום בלבד לנשים ללא תו ירוק.

הפוליסה מציינת בפירוש עד איזה שבוע את מבוטחת, ברוב חברות הביטוח תוכלי לטוס בשקט ועם פוליסה מלאה עד שבוע 32. בביטוח הפניקס הגיל המקסימלי של נשים בהריון להיות מבוטחות בפוליסה ייחודית להריון הוא 46.

 עד איזה חודש מותר לטוס בהריון?

השליש הראשון הם שבועות שמתאפיינים בעייפות כללית, לא פעם בבחילות ובתחושה כללית לא כל כך טובה לעיתים, מותר לטוס, אבל לעיתים כדאי לשקול זאת פעמיים משום שבחילות הריון זה גם ככה לא דבר נעים, בטיסה עוד פחות. בכל מקרה, ברגע שההיריון שלך מוגדר כתקין ואת מספקת לחברת הביטוח אישור על כך מהרופא – את יכולה לרכוש פוליסת ביטוח ולהיות מוגנת ומבוטחת, בהתאם לתנאי הפוליסה שקשורים במספר העוברים ובגיל שלך. כמובן, שכדאי לזכור שהשליש הראשון הוא תקופה עם הבדיקות הכי תכופות כך שהטיסה היא כמובן בין לבין.

השליש השני מאופיין בתחושה טובה יותר, אמנם הבטן כבר כבדה יותר, אבל בד"כ הבחילות עוברות והעייפות פחות קשה. אם ההריון שלך תקין, ובשליש הזה את כבר יודעת עליו הרבה יותר, שכן עברת את בדיקת השקיפות העורפית, סקירת המערכות ובדיקות הדם – את יכולה לטוס בשקט. עם הפוליסה המתאימה.

השליש השלישי הוא כבר הריון מתקדם ואלה שבועות פחות מומלצים לטיסה בעיקר בשל החשש לצירים מוקדמים, לידה מוקדמת ועוד וגם אי נוחות כללית בטיסה וכבדות הולכת וגוברת ככל שעוברים הימים. בתקופת השלישי השלישי ההמלצה היא לא לטוס, אך כאמור את יכולה לרכוש ביטוח ולטוס למעוז חפצך, עד שבוע 32 – כל עוד תוכלי להציג מסמך מהרופא שמאשר כי ההיריון תקין ואת יכולה לטוס.

בכל אחד מהשלישים ובכל שבוע של ההריון – לפני שאת מזמינה טיסה, התייעצי על כך עם הרופא. ובכל מקרה, כדאי להימנע מטיסות ארוכות.

מהם המצבים בהם מומלץ להימנע מלטוס לחול בזמן הריון?

ישנם מצבים בהריון, בהם כדאי להימנע מטיסה בכלל, ולא רק מטיסות ארוכות שעלולות להיות קשות בהריון. כשהריון נחשב בסיכון גבוה, כשמדובר בהריון מרובה עוברים, אם יש לך היסטוריה של הפלות ספונטניות או בעיות אחרות במהלך הריונות קודמים כמו סכרת הריון או לחץ דם גבוה. בהריון בסיכון גבוה קיים סיכוי מוגבר להתהוות של קרישי דם ברגליים ואף לתסחיף ריאתי. זו אחת הסיבות להמלצה הגורפת להימנע בכלל מטיסות ארוכות ולהימנע מטיסות בכלל לנשים בהריון שנחשב לסיכון גבוה.

כאמור, מעל שבוע 32 רוב חברות הביטוח לא יסכימו לבטח אישה בהריון וגם אם כן, מעל שבוע 36 רוב חברות הטיסה לא יאפשרו להריונית לעלות על הטיסה בשל חשש לצירים מוקדמים או לידה מוקדמת במהלכה.

טיפים לטיסה במהלך הריון

העקרונות הבסיסיים להעביר טיסה בהריון הם לדאוג לשבת במעבר כדי לאפשר לך תמרון נוח לכיוון השירותים, לקום ולהסתובב מדי פעם, לחלץ עצמות ולהזרים את הדם. חשוב לטוס בבגדים הכי נוחים שלך, לקחת איתך פיצוחים ופירות יבשים לנשנוש במהלך הטיסה ולשתות הרבה מים. קחי איתך מברשת ומשחת שיניים למקרה של בחילות וכדאי להזמין טיסה בשעות שאת בד"כ מרגישה בהן טוב יותר כמו בצהריים ואחה"צ.