תוכן ממומן    

למה יש מגבלה שנתית על ההפקדה בקופת גמל להשקעה?

העולם שלנו הופך ליקר. אם בעבר היה קל יותר לרכוש דירה, כיום מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית לזוגות צעירים, ונדמה שההוצאות רק הולכות וגדלות.. בעוד המשכורת? לא בהכרח.

לצד זאת, אתם לא רוצים להתפשר יותר מדי (ובצדק) על רמת החיים שהתרגלתם אליה אבל מכרסם בכם החשש כי ההפקדות לקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים שלכם פשוט לא יספיקו, כשתצטרכו אותן. אז איך אפשר למצוא את האיזון? מה יעזור לכם לדעת שאתם דואגים לעתיד שלכם? גם זה הלא רחוק במיוחד?

קופת גמל להשקעה היא כלי חיסכון נוסף אותו תוכלו לייעד לעתיד, כלומר לגיל הפרישה, או לפני כן. אתם יכולים לפתוח אותה עבורכם או עבור הילדים שלכם, ובכל מקרה, אם מישהו מכם יחליט למשוך את כספי החיסכון לפני גיל 60 – זה לגמרי אפשרי מאחר וקופת גמל להשקעה היא רלוונטית גם לחיסכון לטווח קצר.

עם זאת, חשוב שתדעו כי במידה ותצליחו להתאפק עד גיל 60, אתם תיהנו משתי הטבות מס: פטור ממס רווח הון ומקצבה פטורה ממס.

כמה כסף תוכלו להפקיד בשנה בקופת גמל להשקעה?

מאחר וב-2016 יצאה הבהרה על חוק קופות הגמל, נקבע כי סכום ההפקדה בקופת הגמל לא יעלה על תקרה שנתית ויוגבל כשיגיע אליה. נכון לשנת 2022, הסכום המירבי להפקדה עומד על 72,616 שקל בשנה, והוא יכול להיכנס אליה בהפקדות חודשיות שוטפות או כהפקדה חד פעמית. מהצד השני, חשוב שתדעו כי קיים סכום מינימלי להפקדה חודשית העומד על 100 שקל.

למי מתאימה קופת גמל להשקעה?

לכל אחד, בכל גיל ובכל סטטוס. כפי שכבר ציינו, התכונות של הקופה, עם דגש על הגמישות והנזילות שלה, הופכות אותה למתאימה למגוון מטרות חיסכון: חסכונות קצרי או ארוכי טווח, חסכונות עבור ילדים, חסכונות נלווים לקרנות פנסיה או ביטוחי מנהלים ועוד. בבואכם לפתוח קופת גמל לא תידרשו לתנאים מיוחדים מלבד הסכום המינימלי החודשי להפקדה או המקסימלי השנתי ולא תיתקלו בקנסות אם תחליטו לפדות את הכסף. מה שכן, אם תמשכו סכום מלא או חלקי לפני גיל הפרישה, מס בגובה 25% ינוכה ממנו.

רגע, קופת גמל לחיסכון וקופת גמל להשקעה זה אותו הדבר?

לא. למרות השם הדומה, קופת גמל "רגילה", הלא היא קופת גמל לחיסכון, היא כלי המשרת את החיסכון המסורתי, דהיינו – לטווח ארוך, בגיל הפרישה. הפקדת הכספים שלכם בקופת גמל להשקעה, כאמור, נתונה להעדפותיכם ולא חייבת להיות ארוכת טווח.

לסיכום, קופת גמל להשקעה מתאימה למי מכם שלא בדיוק יודעים מה לעשות כרגע עם הכסף שהחלטתם לחסוך. בין אם החיסכון נועד לכם או לילדים שלכם, אתם לא צריכים להחליט עכשיו מאחר ואופציית החיסכון הזאת היא נזילה. רק זכרו כי להפקדה בה יש מגבלות מינימליות (מינימום חודשי ומקסימום שנתי) וכי אם תפדו את הכסף בגיל הפרישה תהיו זכאים להטבות מס.