חדשות    

טראמפ: "למה הבנק העולמי מלווה כסף לסין? יש להם הרבה כסף"

הפסיקו להלוות כסף לסין, כך קרא נשיא ארה"ב לבנק העולמי. דבריו הגיעו לאחר שהבנק  אימץ תוכנית הלוואות חדשה לבייג'ינג למרות ההתנגדויות העזות.

הבנק העולמי פתח  בסוף השבוע בתוכנית סיוע לסין בגודל 1-1.5 מיליארד דולר בשנה בהלוואות בריבית נמוכה עד יוני 2025. התוכנית קוראת ל"הקטנה הדרגתית" של ההלוואות לעומת הממוצע החמש-שנתי הקודם של 1.8 מיליארד דולר בשנה.

אם סין היא אחת מהכלכלות החזקות בעולם, למה היא צריכה הלוואות? זו הנקודה שהעלה טראמפ בטוויטר בציוץ הבא: "למה הבנק העולמי מלווה כסף לסין? האם זה באמת קורה? לסין יש הרבה כסף, ואם אין להם, הם יוצרים אותו. הפסיקו!" .

הבנק העולמי הלווה לסין 1.3 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית 2019, שהסתיימה ב-30 ביוני – ירידה לעומת 2.4 מיליארד דולר ב-2017. אך הירידה בהלוואות הבנק העולמי לסין אינה חדה מספיק עבור ממשל טראמפ, שטען שבייג'ינג עשירה מכדי לקבל סיוע בינלאומי.

סין היא כלכלה שמובילה את העולם, האטה בה משפיעה על שאר העולם, מה שקורה כעת, בין היתר בשל מלחמת הסחר ומשבר בנקאות הצללים. הרשויות בסין יוצרות המון כסף והלוואות, והחובות תופחים במשקי הבית. לצד התוצר הגבוה לסין גם חובות גבוהים ולכן לא נוקטת צעדים של השקעות ממשלתיות לטפל בהאטה. מכאן שייתכן שהצורך שלה בהלוואות, שכאמור יירדו, יהוא עבור השקעות ממשלתיות.

מהו מכפיל פיקדונות, מהו מכפיל הלוואות ומהו מכפיל כסף

סין: כל משתמש סלולר או אינטרנט חדש יחויב בסריקת פנים

סין: הבנק המרכזי הודיע למשקיעים כי יפעל נגד מטבעות הקריפטו