שוק ההון    

טראקס הישראלית מגייסת 100 מיליון דולר

צילום: יח"צ

טראקס כבר רכשה את מתחרתה הסינית, והפעם מטרת הגיוס היא לרכוש חברות נוספת באמריקה ובאירופה

טראקס הישראלית-סינגפורית מגייסת 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, כך דיווחה בלומברג. בעבר גייסה החברה 125 מיליון דולר לפי שווי של 850 מיליון דולר בעיקר מחברת ההשקעות הסינית הפרטית בויו קפיטל , מחברות ההשקעה הפרטיות הגדולות בסין.

הטכנולוגיה של טקראס סוקרת מדי חודש יותר מ־8 מיליון תמונות שצולמו בחנויות באמצעות סמארטפונים וטאבלטים על ידי יותר ממיליון מבקרים, שבאמצעותן ניתן להפיק תובנות עסקיות ושיווקיות וכן לייצר מודיעין עסקי. כלומר, בעלי מותגים יכולים לעשות שימוש בטכנולוגיה של טקראס כדי לבחון כיצד המוצרים שלהם משתלבים בחנויות והיכן ממוקמים המתחרים שלהם. כיום לחברה יש 175 לקוחות ב־50 מדינות.

הפעם טראקס מעוניינת לרכוש חברות אחרות. לאחרונה רכשה החברה את המתחרה הסינית שלה LenzTech ובכוונתה לרכוש חברות נוספות מהתחום באירופה וארצות הברית. היא מתעדת לשלב את כל הצוות של החברה  הסיניתהכולל 11 עובדים בצוות שלה לרבות 60 עובדי מו,פ בתחום הראיה הממוחשבת.

לצד הגיוס הקרוב מתכוונת החברה לצאת להנפקה ב-24-18 החודשים הקרובים כאשר בכוונתה לבצע רישום כפול בסינגפור ובאחת מהבורסות בארצות הברית ניו יורק או נאסדק. עד כה גייסה החברה 235 מיליון דולר

אומנם ראקס חברה פרטית  שאינה מחויבת בדוחות ציבוריים אבל ההכנסות השנתיות שלה זינקו לכ-80 מיליון דולר בשנה בעוד שב-2017 עמדו על 40 מיליון דולר ושנה לפני כן על כ-20 מיליון דולר.

טראקס נוסדה ב־2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים שמשמש כיום כמנהל המסחרי הראשי של החברה. לחברה יש גם מרכז עסקי משמעותי בסינגפור, שבה חי בר־אל זה כ־20 שנה.

אנלייט אנרגיה מתחדשת גייסה 223 מיליון שקל

אנקיאנו גייסה 30 מיליון דולר בוול-סטריט; מתכננת להימחק מהבורסה המקומית