שוק ההון    

טראקס רוכשת מתחרה אמריקאית במזומן ובמניות

צילום: יח"צ

טראקס הישראלית רכשה את חברת שופקיק, המפתחת פלטפורמת הטבות ללקוחות, ב-200 מיליון דולר במזומן ובמניות

חברת ההזנק הסינגפורית-ישראלית טראקס, המפתחת טכנולוגית ניהול מלאי בחנויות פיזיות, רכשה את שופקיק האמריקאית, המפתחת פלטפורמת הטבות ללקוחות. על פי הערכות, שווי העסקה הוא כ-200 מיליון דולר במזומן ובמניות.

שופקיק הייתה בבעלות חברת SK planet, חברת בת של חברת התקשורת הקוריאנית SK Telecom, שרכשה את שופקיק בעצמה בסכום של 200 מיליון דולר ב-2014.

 

לדברי החברה, 150 עובדי שופקיק ימשיכו לעבוד בארצות הברית כקבוצה נפרדת בטראקס, ולאחר הרכישה יש בה קרוב ל-700 עובדים בחמישים מדינות בעולם, מרביתם בישראל, סן פרנסיסקו סינגפור ובשנגחאי ובבייג'ינג. בישראל טראקס מעסיקה כ-250 עובדים, ומתכננת להגדיל את הצוות ל-350 עובדים בשנה הקרובה, בעיקר בתחומי הראייה הממוחשבת והאלגוריתמיקה.

"אנחנו כחברה עושים דיגיטציה מלאה בשביל חנויות, מותגים וצרכנים, והחברה הזאת נותנת לנו את הנגיעה בצרכנים. המון מהדברים שאנחנו עושים היום עם טכנולוגיות זיהוי תמונה, שמשמש אותנו בתוך החנות, נספק לשופקיק שתמשיך לעבוד בצורה עצמאית מול הצרכנים בארה"ב", אמר דרור פלדהיים, מייסד שותף בטראקס,".

טראקס פיתחה טכנולוגיית ניהול מלאי בחנויות; החברה נוסדה בידי יואל בר-אל (מנכ"ל) ודרור פלדהיים (מנהל מסחרי ראשי) ב-2010 ומאז גייסה 260 מיליון דולר. ביולי שעבר גייסה סבב חמישי של 125 מיליון דולר לפי שווי של 800 מיליון, בהובלת גוף ההשקעות הסיני Boyu Capital וארגון די סי תומסון הבריטי. הפעילות של החברה משפרת את פעילותן של קמעונאיות פיזיות באמצעות ניתוח ועיבוד תמונות שנאספות ממכשירי מובייל. המידע שנאסף מעובד בענן ואת העיבוד שולחת טראקס לקמעונאים ויצרני המזון. הטכנולוגיה של החברה מזהה מוצרים ואת מיקומם, ויוצרת תמונת מצב שלהם בחנות.

טראקס הישראלית מגייסת 100 מיליון דולר