פיקדונות    

יהב – פיקדון ל-30 חודשים; ריבית 2.4%

https://www.hon.co.il/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%91%D7%95%D7%97%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%93%D7%95%D7%9F/

 

 

 

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה



בנק יהב מציע ללקוחותיו פיקדון לשנה בריבית משתנה של עד ריבית הפריים בניכוי 1.60%.  ריבית הפריים נכון ליום 03/09/2014 הינה 1.75%. הבנק מדגיש כי  הוא רשאי להפסיק את המבצע ו/או לשנות את תנאיו בכל עת וללא כל הודעה מוקדמת.

כמו כן, מציעים בבנק יהב פיקדון שקלי לשנה המעניק ריבית שנתית עד 0.2%. לטווח ארוך יותר, מציע הבנק ריבית גבוה יותר  – חיסכון שקלי (פיקדון שקלי)  ל-24 חודשים בריבית של עד 1.00% לכל התקופה (ריבית שנתית של 0.50%), ל-30 חודשים מציע הבנק פיקדון – יהב שקלית עם ריבית לכל התקופה עד 2.40% (ריבית שנתית 0.96%).

עם זאת, חשוב לציין  שצריך להתמקח מול הבנק, ולקוחות  חזקים  (עם כח מיקוח) יכולים  להשיג תנאים טובים יותר מהבנק.  הריבית על הפיקדונות תלויה בכמה גורמים נוספים ליכולת המיקוח שלכם מול הבנק – היא תלויה,  בין היתר בגודל הפיקדון, במשך תקופת הפיקדון ועוד. מומלץ מאוד לנהל משא ומתן על תנאי הריבית, בכמה דקות של שיחה אתם יכולים להרוויח לא מעט. אם לא תנהלו מו"מ הריבית שלכם תהיה הריבית התעריפית (הריבית שהבנק מציג בלוח הריבית) שהיא הריבית הנמוכה ביותר שהבנק נותן. כמו כן, כדאי לבדוק את ההטבות שניתנות לפעולות דרך האינטרנט. הבנקים מנסים לעודד שימוש באתר האינטרנט שלהם במקום פעילות מול עובדי הבנק,ולכן הם מציעים הטבות והנחות שונות גם בתחום הפיקדונות.    

הריבית שמציעים לכם בבנק יכולה להיות פחות אטרקטיבית מהריבית בבנקים אחרים. חשוב לדעת – אתם לא חייבים להפקיד בפיקדון בבנק שבו יש לכם את חשבון הבנק / חשבון העו"ש, אפשר לנהל חשבון בבנק מסוים, לבדוק את גובה הריביות בבנקים אחרים ואז להפקיד בבנק שבו תקבלו את התנאים הטובים ביותר.

משך הזמן של הפיקדון יכול להיות בין יום אחד – פיקדון יומי (פר"י) ועד שנים. ככל שהפיקדון למשך זמן ארוך יותר כך התשואה השנתית/ הריבית השנתית אמורה להיות גבוה יותר.  לרוב ניתן לשבור פיקדונות ארוכים, אבל צריך לשלם קנס משמעותי.  אם אתם לא בטוחים למשך כמה זמן אתם רוצים לחסוך, לא מומלץ להפקיד לתקופה ארוכה, אלא בפיקדון עם מספר גדול של תחנות יציאה (אפשרות מילוט מהפיקדון ללא קנס), כי אם תפקידו לטווח ארוך ותצטרכו לשבור את הפיקדון, לרוב עלות הקנס תהיה גבוהה מהתשואה העודפת שמתקבלת מהפיקדון לטווח ארוך.

שאלה חשובה נוספת בפתיחת פיקדון היא צורת ההפקדה – האם ההפקדה תהיה חד פעמית בתחילת הדרך, או שההפקדה תהיה על פני זמן – מדי חודש בחודש.  מעבר לכך, יש שאלה האם הפיקדונות יהיו מתחדשים אוטומטית או שבסוף תקופה הם פשוט מסתיימים.  

כשבוחרים פיקדון יש לשאול ולבחון את ההיבטים הבאים – מה הסכום שאנחנו יכולים להפקיד עכשיו? האם אנחנו יכולים להפקיד סכום מדי חודש בחודש? מתי נצטרך את הכסף הזה, ומכאן – למשך כמה זמן אנחנו יכולים לחסוך? מה רמת הסיכון שאנו מוכנים לסבול, ובמילים אחרות – האם אנו מוכנים להפסיד ריאלית וכמה? האם אנו רוצים לגדר סיכון מסוים? תשלום עתידי בדולרים, תשלומי משכנתא עתידיים בהתאם לריבית משתנה? בסוף התהליך תדעו מה הפיקדון העדיף עליכם.

חשוב לציין, שהבנקים מתחרים על הכסף שלכם – הם צריכים את הכספים האלו, כי זה מנוע הצמיחה שלהם – אתם נותנים להם כסף בריבית מסוימת, ואת הכסף הזה הם נותנים לאחרים בריבית גבוהה יותר – זזו הדרך שלהם לעשות כסף מכסף. ולכן, הם נלחמים על הכספים האלו – אתם יכולים וצריכים , האמת אפילו חייבים לעשות סקר שוק קטן – לפנות למקורות המידע באינטרנט – באתר זה יש שורה ארוכה ועדכנית של פיקדונות מסוגים שונים   שהבנקים מציעים;  ולהתמקח עם היועצים בבנקים; הבדיקה הזו שווה לכם הרבה כסף!

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
 
מק"מ (מלווה קצר מועד)כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
 
פיקדונות הבנקיםעדכון של פיקדונות הבנקים
 
פיקדון מובנהמדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
 
פיקדונות מובניםעדכון של פיקדונות מובנים
 
 מחשבון פיקדוןככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה