יוניטרוניקס בחוזה גדול – הקמת חניון אוטומטי ב-58 מיליון שקל; מעל 20 מיליון שקל בשנה
שוק ההון    

יוניטרוניקס בחוזה גדול – הקמת חניון אוטומטי ב-58 מיליון שקל; מעל 20 מיליון שקל בשנה

יוניטרוניקס מדווחת על חוזה גדול להקמת חניון אוטונומי – החברה תקים את החניון האוטונומי הגדול ביותר בצפון אמריקה תמורת כ-58 מיליון שקל. מדובר על חניון שיוקם ביוסטון, טקסס שהינו החניון ה-15 של החברה בצפון אמריקה.

יוניטרוניקס, שבשליטת פימי היא שחקנית גדולה בשוק מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים האוטונומיים. החברה הודיעה כי חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי ביוסטון בתמורה כאמור של 58 מיליון שקל  – הפרויקט אמור להסתיים ב-2012, כך שמדובר בסדר גודל של 20 מיליון שקל פלוס לשנה.

חיים שני מנכ"ל יוניטרוניקס אמר במקביל לפרסום הזכייה – "אנו גאים לדווח על חוזה נוסף להקמת חניון אוטונומי בצפון אמריקה שמבטא את המשך החדירה המוצלחת שלנ באזור. עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות החברה שישה חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה המכילים ביחד כ- 1400 מקומות חניה ו-8 נוספים נמצאים בשלבי ביצוע שונים. הטכנולוגיה הרובוטית ומערכות הבקרה המתקדמות, המחנים מדי יום אלפי רכבים המשתמשים בחניונים שהוקמו ע"י החברה, נחשבים למובילים בשוק העולמי באמינות ובתפוקה. החניונים האוטונומיים של החברה נחשבים לפורצי דרך בנוחות השימוש למשתמש ומקנים יתרונות משמעותיים ליזם הפרויקט. החניון החדש יהיה הגדול מסוגו בצפון אמריקה".

פתרון החניה האוטונומית של יוניטרוניקס מאפשר ליזמי נדל"ן ואדריכלים להציע לנהגים – דיירי הבניין ומשתמשים מזדמנים – חוויית חניה טובה. הפתרון האוטונומי הופך את חוויית החניה לשירות  (valet parking) ומהווה אלמנט מבדל בשוק התחרותי של מגדלי המשרדים והמגורים. בעתיד אף צפוי הפתרון הזה להשתלב עם טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים.

לחניון האוטומטי של יוניטרוניקס יתרונות נוספים וביניהם: עלות כוללת נמוכה יותר; חסכון בנדל"ן יקר; ידידותיות לסביבה – צריכה נמוכה של חשמל, צמצום פליטת מזהמים, פעולה שקטה, והקטנת הצורך בחפירה מתחת לקו מי התהום; עלויות תחזוקה נמוכות; שימור העיצוב החיצוני של המבנה וכן נוחות ונגישות משופרת לבעלי צרכים מיוחדים. חניון אוטונומי אף מציע ביטחון אישי וביטחון רכוש מוגברים בהיותו מתוכנן להקשות על פגיעה בבעל הרכב או לגנוב את הרכב בחניון מסוג זה, ובכך יכול להוזיל את דמי הביטוח ליזמים.

לפני כחודשיים דיווחה יוניטרוניקס על חוזה ראשון בעיר יוסטון. אז דובר על פרויקט בהיקף צפוי של כ-15 מיליון שקל והוא מתוכנן, גם כן, להסתיים במהלך שנת 2020.

יונטרוניקס דיווחה ברבעונים האחרונים על חולשה בתוצאות העסקיות וזו הסיבה שמניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-6% לשווי של כ-280 מיליון שקל. דוחות הרבעון הראשון של 2018 היו חלשים ואז אמר שני, מנכ"ל החברה – "דוחות הרבעון הראשון מעידים על היציבות והאיתנות שבפעילותה של יוניטרוניקס. החברה הושפעה הרבעון מדחייה של מספר הזמנות, אך שמרה על תמהיל מכירות יציב, תוך שיפור הרווחיות הגולמית ושמירה על רווח נקי. יוניטרוניקס ממשיכה להגדיל את השקעתה בשיווק ומכירות בכדי להמשיך לצמוח הן בתחום הבקרים והן בתחום החניונים האוטונומיים. בשלות המוצרים והפתרונות של החברה מאפרת לה להמשיך במקביל את מגמת ההתייעלות והקטנת עלויות ייצור. יש לנו פתרונות חדשניים וייחודיים הזוכים לביקוש בשוקי היעד המרכזיים שלנו. במהלך השנה יבואו לידי הביטוי השקעתנו בשיווק ומכירות ונמשיך את הצמיחה הן בתחום הבקרים והן  בתחום החניונים האוטומטיים. פרויקטים אלו יאפשרו לחברה ליישם בהצלחה את אסטרטגיית הצמיחה ושיפור הרווחיות, בהמשך לתוצאות שהצגנו ב-2017".

ברבעון הראשון הסתכמו ההכנסות של יוניטרוניקס בכ-44.7 מיליון שקל לעומת הכנסות בסך של כ-46.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות הרבעון הושפעו כאמור בעיקר מדחייה של מספר הזמנות שנדחו לרבעון השני של שנת 2018.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון  הסתכם לכ-15 מיליון שקל, כ-33.5% מההכנסות בהשוואה לכ-13.7 מיליון שקל, כ-29.3% מההכנסות ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו בא לידי ביטוי בשני תחומי פעילות החברה, והינו תוצאה של המשך מגמת ההתייעלות וקיטון בעלויות הייצור במגזר המוצרים וכן התייעלות בעלויות הייצור הישירות במגזר פתרונות אוטומטיים.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם לכ-1.8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-2.5 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. הירידה ברווח התפעולי חרף השיפור ברווח וברווחיות הגולמית נובעת מהגדלה הוצאות המכירה והשיווק הרבעון בכ-1.3 מיליון שקל במטרה להגדיל את היקף ההכנסות בתחום המוצרים ולנצל הזדמנויות שוק בתחום זה.

הרווח הנקי  הסתכם לכ-0.5 מיליון שקל לעומת רווח של כ-1.1 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל.

ובהינתן התוצאות האלו, ברור שהחוזה הנוכחי משמעותי לפעילות החברה – אם מדובר בהתפלגות ליניארית, הרי שמדובר על תוספת של מעל 5 מיליון שקל ברבעון – כ-12% ברבעון.