חדשות    

ייצוגית נגד פאנגו: גבתה עמלת יתר

תביעה ייצוגיתאושרה נגד חברת פנגו – אפליקציה לתשלום על החניה. התובעים טוענים כי פנגו גובה עמלת יתר של 40 אגורות מצרכנים שמשלמים באמצעות האפליקציה ו־50 אגורות מצרכנים אשר משלמים על החניה במסרון,  זאת בעוד צרכנים המתקשרים לפנגו ומשלמים דרך הטלפון, אינם נדרשים לתוספת עמלה.

התביעה הוגשה ב־2015 על ידי איתי ארליכמן שיוצג על ידי עו”ד גלעד מרקמן ודוד שוורצבאום.  עבור הייצוגית פנגו חויבה בתשלום הוצאות שכר טרחת עו”ד בגובה 58.5 אלף שקל. מי שיכול ליהנות מתוצאות התביעה אם תצלח הוא: “כל אדם אשר שילם למשיבה עמלה תמורת תשלום אגרת חניה באמצעות שימוש באפליקציה של פנגו, החל מיום 1 בינואר 2011 ועד להפסקת גביית העמלה או מתן החלטת בית המשפט בנוגע לתביעה”.

בכתב התביעה נכתב כי “גביית העמלה מהווה הפרה של התחייבויות המשיבה במכרז לפיהן, לא תיגבה תמורה כלשהי מעבר לעמלה המשולמת לה על ידי הרשויות המקומיות”.

עוד נכתב בתביעה כי “אין מחלוקת עובדתית, שגביית תשלום נוסף עבור הפעלת חניה באמצעות אפליקציה מביאה לכך שסך התשלום הכולל חורג משיעור האגרה, שנקבע על ידי הרשויות המקומיות הרלוונטיות”.

פנגו מצדה טענה כי גביית התשלום עבור הודעות ה- SMS בוצעה על ידי חברת הסלולר והסכום שולשל לכיסה של חברת הסלולר.

לאחרונה אפליקציית פאנגו הואשמה בכתבה במאקו כי אינה  מדווחת על שירותים בתשלום דרך השירות 'זזתי'. אז הגיבה פאנגו:

"שירות זזתי, הינו שירות שמוצע כחלק מחבילת פנגו סימפל יחד עם מגוון רחב של שירותי ערך לנהגים והם יכולים להצטרף אליו בשיחה עם נציג או באמצעות האפליקציה. כל לקוח שמצטרף לשירות מקבל בדואר האלקטרוני פרטים מלאים של סיכום העסקה. המנויים על פנגו סימפל מביעים שביעות רצון גבוהה וחוסכים כסף רב במצבים שבהם לא מופסקת החניה על ידי הנהג עם חזרתו לרכב. החיוב לשירות פנגו סימפל תלוי במספר כלי הרכב הרשומים בחשבון, כך שכל רכב שרשום לשירות משלם דמי מנוי חודשיים. נדגיש שכל החיובים במסגרת מנוי פנגו מוצגים בצורה שקופה וברורה לנהגים, הן באמצעות האפליקציה שמאפשרת לראות את החיובים והן במסגרת פירוט חיובים שנשלח אל הדואר האלקטרוני של הלקוחות. כמובן שגם בעת ההצטרפות לשירות פנגו, וגם לאחר מכן, יכול כל לקוח לבחור במסלול הבסיסי ללא עלות חודשית ובלי התועלות של שירות זה".

לא רק חניה: פנגו תציע ביטוח רכב

פנגו מרחיבה את השירותים – כבר לא רק חניה בתשלום