חדשות    

ילין לפידות והלמן אלדובי ינהלו מיליארד שקל עבור קופת הגמל וקרן ההשתלמות של ההנדסאים והטכנאים

בתי ההשקעות ילין לפידות ואלטשולר שחם זכו בהליך בחירה לניהול השקעות קופת הגמל וקרן ההשתלמות של ההנדסאים והטכנאים, ובמקביל נכנסו לתוקפם ההסכמים שנחתמו עם שני בתי ההשקעות. בשתי הקופות מנוהלים כיום כ-3.5 מיליארד שקל.

כמיליארד שקל מסך כל הנכסים בקופת הגמל וקרן ההשתלמות יועברו לניהולם של שני בתי ההשקעות. אלטשולר שחם ינהל תיק מנייתי, וילין לפידות ינהל תיק אג"חי.

לפני מספר שבועות היתה זו הלמן אלדובי שזכתה במכרז של חברת נמלי ישראל להקמה וניהול של קופת גמל מרכזית לקצבה, עבור עובדיה וגמלאיה של חברת נמלי ישראל. מהלמן אלדובי נמסר אז, שלקופת הגמל המרכזית לקצבה שתוקם על ידי חברת הבת יועברו נכסים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל בעבור כ-2,300 עובדי הנמלים והגמלאים.

קופת הגמל וקרן ההשתלמות של ההנדסאים הן גופים מוסדיים, המנהלים כספים באמצעות ועדות השקעה עצמאיות. הסתדרות ההנדסאים בישראל מונה כ-60 אלף הנדסאים וטכנאים. קרן ההשתלמות של ההנדסאים והטכנאים נמצאת בבעלות משותפת שווה של המדינה והסתדרות ההנדסאים והטכנאים, וקופת הגמל נמצאת בבעלות העמיתים בקופה והסתדרות ההנדסאים והטכנאים בישראל.

יאיר לפידות, מנכ"ל משותף, בילין לפידות, מסר: "אנו מודים על הבעת האמון ועל הזכייה בהליך בחירת מנהלי תיקי השקעות לקופת הגמל ולקרן ההשתלמות של ההנדסאים. צוות ההשקעות המקצועי והמנוסה של ילין לפידות יסייע לעמיתי הקופות והקרנות של ההנדסאים בהשגת תשואות וביצועים נאותים לטווח ארוך".

רן שחם, מנכ"ל משותף באלטשולר שחם, אמר: "אנו שמחים להציע את ניהול ההשקעות המקצועי של הבית גם לציבור ההנדסאים, ומודים על הבעת האמון של גוף מוסדי ותיק שמסתכל לטווחים ארוכים לטובת ציבור העמיתים שלו."

הלמן אלדובי זכתה במכרז לניהול קופת הגמל ל-2,300 עובדי הנמלים והגמלאים