חדשות    

יקוצר זמן החיבור לטלפון ולחשמל בחברה הערבית

הסוף לבעיות חשמל ומים בחברה הערבית. שר האוצר, משה כחלון, חתם על תיקון שיאפשר את קיצור התהליך לחיבור לחשמל, טלפון ומים טרם מתן היתר בנייה לרבות ביישובי החברה הערבית.

מדובר במתווה לפי סעיף בחוק התכנון ובניה, ובו נקבע כי צו שר האוצר יינתן רק במקרים חריגים שבהם יוזם התכנית הוא גוף ציבורי (מדינה, רשות מקומית או וועדה מקומית) ורק אם היא כוללת 50 יחידות דיור לפחות.

כעת עם תיקון המתווה, הוסרו ממנו המגבלות הן של זהות יוזם התכנית והן של מספר יחידות הדיור הכלולות בה, והצו יכול שייחתם כבר לאחר הפקדת התוכנית (ולא רק אחרי הגשת ההתנגדויות). בנוסף נקבע כי תנאי לכל חיבור פרטני יהיה אישור הרשות המאשרת, לאחר התייעצות עם לשכת התכנון המחוזית, כי לא תהיה מניעה לקבלת היתר בניה בשטח לגביו מבוקש החיבור, לרבות מניעה מהתנגדות שהוגשה לתכנית.

עוד נקבע בתיקון למתווה, כי צו שייחתם ע"י השר יועבר ע"י מינהל התכנון לרשות המקומית הרלוונטית כדי ליידעה בדבר באופן ישיר.

שימוש במתווה החדש נעשה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה שהפקידה תכנית ברשות המקומית כפר קרע. התכנית על שטח כ-84 דונם, בחלק הצפון-מערבי של היישוב, מבקשת להסדיר כ-22 מבני מגורים קיימים ובנוסף מוסיפה כ-430 יחידות דיור. הצו שאושר לאחרונה על ידי שר האוצר יאפשר את חיבורם של מבני המגורים הקיימים לחשמל, טלפון ומים.

2019 במספרים: אוכלוסיית ישראל חצתה השנה לראשונה את רף ה-9 מיליון