החברה סיכמה את שנת 2019 בירידה של 7% ברווח הנקי ועלייה של 5% בהכנסות ודיווחה על הגדלת מדיניות הדיבידנד לשיעור של 35% ■ עלייה חדה במנוע הצמיחה המרכזי של ישראכרט – תיק האשראי הצרכני צמח בשנה החולפת במיליארד שקל
חברת האשראי ישראכרט מסכמת את 2019 עם רווח נקי של 296 מיליון שקלים – ירידה של 7% לעומת 2018. הרווח ברבעון הרביעי של השנה הסתכם ב-61 מיליון שקל, בהשוואה ל-68 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. הגורם לירידה – ירידה בשיעור העמלה הצולבת בתחילת 2019 וההשפעות הכרוכות בהפרדת קבוצת ישראכרט מבנק הפועלים.
מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי ב-2019 עמד על 167 מיליארד שקלים, עלייה של 7.7% לעומת 2018. אך ההכנסות עלו ב-5% בלבד ל-2.26 מיליארד שקלים, וזאת בעיקר הודות לצמיחה של 35% בתיק האשראי הצרכני שהגיע ל-4 מיליארד שקל, שפיצו בשורת ההכנסות על הירידות של העמלה הצולבת שפגעה במגזר הסליקה וההנפקה. כמו כן, נרשמה עלייה גם בהוצאות, בגין הפסדי אשראי, שעמדו ב-2019 על 168 מיליון שקלים, עלייה של 10.5% לעומת 2018.
ישרכארט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בשוק (כ-50% מסך הכרטיסים הקיימים בשוק), עם מספר כרטיסים בהיקף של 5.2 מיליון.
דירקטוריון ישראכרט, בראשות אייל דשא, החליט על עדכון מדיניות חלוקת הדיבידנד לשיעור של 35% במקום 20% מהרווח הנקי. הדירקטוריון הודיע על חלוקת דיבידנד של 30% מהרווח הנקי של 2019, קרי סכום של 73.2 מיליון שקלים.
מנכ"ל ישראכרט, רון וקסלר: "ישראכרט הציגה השנה צמיחה משמעותית בתחום המימון. יתרות האשראי ללקוחות הפרטיים גדלו ביותר ממיליארד שקל, גידול של כ-35% מראשית השנה, והחברה פועלת לקידום מנועי צמיחה נוספים. ישראכרט תמשיך להיות גורם משמעותי בתחום הפיננסי בישראל ולהוביל דרך חדשנית בשוק התשלומים וכן לפעול לחיזוק האמון שלו אנו זוכים מלקוחותינו, ושותפינו".