חדשות    

ישראל בעשירייה הראשונה של המדינות היקרות בעולם

ישראל היא מקום שמיני בעולם למחיה, כך לפי דו"ח של המגזין CEOWORLD. שלא במפתיע,  רשימת המדינות היקרות בעולם אירופית בעיקרה, תשע מתוך 20 הראשונות נמצאות באירופה, חמש באסיה, אחת בצפון אמריקה, אחת באפריקה, שתיים באיים קאריביים, ושתיים באיי האוקיינוס השקט.

שוויץ הכי יקרה ואחריה נורבגיה, אז איסלנד, יפן, דנמרק, איי הבהאמה, לוקסמבורג, ישראל, סינגפור ודרום קוריאה. בהמשך הרשימה נמצאות ארצות הברית (מקום ה-20), בריטניה (מקום ה-27), ערב הסעודית (מקום ה-57) ורוסיה (מקום 82).

הנתונים מבוססים על מדדי מחירים לצרכן; מדדי יוקר המחייה ודיווחים שונים מהתקשורת הבינלאומית. בין היתר בדק עלויות מחייה כמו דיור, ביגוד, מחירי מוניות, אינטרנט, שירותים ציבוריים, מחירי המוצרים במכולת, תחבורה ומחירי מסעדות. הדירוג הסופי מבוסס על חמישה מדדים עיקריים: יוקר המחייה, שכר דירה, מחיר מצרכים, סעידה מחוץ לבית וכוח קנייה.

והעיר ניו יורק, הידועה גם בזכות יוקר המחייה הגבוה בה, משמשת כאמת מידה עם ציון 100 במדד. כלומר מדינה עם ציון מעל 100 תהיה יותר יקרה מניו יורק. כנקודת התייחסות, הניקוד הממוצע של גרמניה היה 65.26, מה שהציב אותה במקום ה-29 ברשימת המדינות היקרות ביותר בעולם.

המדינות עם המחירים הכי נמוכים פקיסטן,  אפגניסטן, הודו, סוריה, אוזבקיסטן, קירגיזסטן ותוניס.

מדד זה מצטרף לסקרים ומדדים אחרים שהראו שיוקר המחיה לא נורמלי לשכר.  היקרות לפי סל המוצרים בסופר, דמי השכירות ועוד. כך לפי אתר numbeo ישראל במקום ה-13 במדינות. בדירוג האחרון של מדד הבירה (שמשקף במידה רבה את עלות החופשה לתיירים) שפרסם האתר OMIO העוסק במחקרים תיירותיים, תל-אביב דורגה במקום השלישי ברשימת הערים היקרות ביותר בעולם לתיירים.

כאן גרים בעושר: הרחובות היוקרתיים ביותר בעולם

הערים היקרות בעולם – איפה תל אביב?

הערים היקרות בעולם – איפה תל אביב?