חדשות    

כדי לא להוביל לקריסת האב הופחתו המזונות

דמי מזונות אינם סופיים ובמקרה של קשיים כלכליים אפשר להפחית אותם. כך לפחות נקבע בבית המשפט למשפחה שהפחית את סכום המזונות – מ-4,000 שקל בחודש ל-1,000 בלבד – לאב לתאומים בהורות משותפת.  הנימוק היה סכנה לקריסה כלכלית וכי אין הצדקה לתשלום הגבוה.

ההורות בין גבר הומוסקסואל לאישה לסבית החלה באינטרנט, וכך קבעו להביא יחדיו ילד לעולם. הם חתמו גם על הסכם ממון והורות משותפת שבו נקבע שכאשר ייוולד הילד ישלם האב מזונות בסך 2,000 שקל לחודש .במקרה של  תאומים קבעו שהאב ישלם לאם את הסכום עבור כל ילד, כלומר 4,000 שקל בסך הכול. וזה מה שהיה כשנולדו להם תאומים.

האב הסביר כי לא הבין את המשמעויות הכספיות לפני שהיו לו ילדים, והסביר ששכרו עומד על כ-7,500 שקל, בלבד. עם זאת, האישה טענה שאין שינוי נסיבות מהותי המצדיק הפחתת סכום המזונות ועל האב לעמוד בהסכם .

השופט קיבל את עמדת האב, אך הסכים כי אין שינוי נסיבות מהותי ולכן לכאורה אין להפחית התביעה לשינוי סכום המזונות. אולם בהסכם שקבעו השניים נקבע מבלי לבחון את צורכי הילד שעתיד להיוולד להם ואת יכולתו הכלכלית של כל אחד מהם, אלא הסתמכו על הסכמי חברים בלבד.

עוד הסביר השופט שעליו להוציא סכום גבוה יותר לצורכי דיור, מה שמקטין את הכנסתו הפנויה, לעומת האישה שיש דירה בבעלותה.

השופט הדגיש את זמני השהות המחולקים באופן כמעט שווה. על ענייני עמידה בהסכם קבע  שטובת הילד גוברת.

בסופו של דבר נקבע שיש צורך להפחית באופן משמעותי את סכום המזונות. השופט העמיד את החיוב על 500 שקל לכל ילד, כך שבסך הכול ישלם האב 1,000 שקל מדי חודש.

איך להפחית דמי מזונות