חדשות    

כחלון עדיין אופטימי – כשמחיר למשתכן תבשיל, תהיה השפעה על מחירי הדירות

שר האוצר משה כחלון נאם בכנס של שמאי המקרקעין והתייחס לסוגיות בנדל"ן וגם לעליית הריבית אחרי שבע שנים של ירידה – "לעליית הריבית תהיה השפעה רעה על השקעות בנדל"ן, יחד עם זאת, לאנשים תהייה תמורה טובה יותר לכסף שיושקע בבנק, ועדיין אנחנו לא נמצאים בריבית גבוהה כמו בארה"ב.

"אני צופה שבסוף נגיע למספרים העולמיים. אבל, אני לא רואה סיבה מיוחדת שהריבית תעלה משמעותית בטווח זמן קצר, ואין פה באמת דרמה כלכלית".

כחלון התייחס לשוק הדירות ואמר – "אין ספק שרציתי שכל דבר שיכול לסייע לצנן את שוק הנדל"ן יקרה, ובסופו של יום חלק מהדברים קרו וחלק לא. אני גם לא רוצה שההלוואות של הזוגות הצעירים יתייקרו, ולכן אנחנו ממשיכים לחתור לכך שעלות דירת 100 מ"ר תרד ל-110 משכורות, מספר שהגענו אליו כבר בדירות שנמכרות במסגרת תוכנית למשתכן.

"בכל מקרה, בן אדם שלוקח משכנתא צריך גם לקחת אחריות ולדעת מה כושר ההשתכרות שלו. הוא צריך להחזיר תשלומים חודשיים"

ביחס לתוכנית הדגל – מחיר למשתכן, אמר כחלון – "מדובר בפעם הראשונה שעושים תוכנית גדולה וחדשה בהיקפים כה גדולים. בתוכנית כזאת תמיד יש בעיות ותמיד יש כשלים. אבל התפקיד שלנו להיות קשובים לשמוע ולפתור בעיות. שעולות בעיות, אין לי שום בעיה ואני גם מתייעץ עם קבלנים.

"כשתוכנית מחיר למשתכן תבשיל, אז תהייה השפעה על מחירי הדירות. אבל כבר עכשיו השוק רגוע, נבלמה עליית המחירים. לפני שנתיים וחצי היו שמים שלט למכירה על דירה, ותוך דקות הדירה היתה נמכרת. הדבר הזה נפסק וטוב שכך. זה טוב גם לקבלנים ובטח שלאזרחים. שפיצים לא טובים לכלכלה ולא טובים לאף אחד".

כחלון הוזה משבר הדיור נפתר

מחיר למשתכן היא תוכנית מטופשת