חדשות    

כלכלה ירוקה: דרושים ספקים של חומרי בנייה ממוחזרים

בניה ירוקה, תמונה-freepik
מעודכן ל-04/2021

משרד הכלכלה מוציא קול קורא הפונה לחברות המבצעות או מסוגלות לספק חומרי בנייה כאלה במשרד בוחנים אפשרות לחייב שימוש בחומרים ממוחזרים במכרזי פיתוח ותשתית של אזורי תעשייה

ממחזרים קירות תומכים וצנרת מים? משרד הכלכלה מחפש ספקים של חומרי בנייה ממוחזרים, כדי לקדם פיתוח של אזורי תעשייה בחומרים אלו. במשרד בוחנים אפשרות לחייב שימוש בחומרי בנייה ממוחזרים במכרזי פיתוח ותשתית של אזורי תעשייה.

מינהל תעשיות וסביבה ומינהל אזורי תעשיה במשרד הכלכלה והתעשייה מקדמים בשנים האחרונות תפיסות של כלכלה מעגלית ושימוש בחומרי גלם ממוחזרים. בימים אלו בוחנים המנהלים את האפשרות לכלול תנאים המחייבים שימוש בחומרי בנייה ממוחזרים במכרזי הפיתוח והתשתית של אזורי תעשייה, שמתפרסמים על ידי משרד הכלכלה או גורמים מטעמו. לצורך כך יוצא המשרד בימים אלו בקול קורא, במטרה לשמוע על התהליך מחברות המבצעות או מסוגלות לספק חומרי בנייה ממוחזרים.

מהלך חדשני זה נועד לבחון דרכים נוספות להפוך את ענף המחזור בישראל למועיל ורלוונטי לענפים מגוונים במשק, ובפרט בענפי הבנייה והתשתיות שצפויים לצמוח משמעותית בשנים הקרובות. העדפה של חומר ממוחזר על פני חומר גלם בתולי מצריכה התגברות על אתגרים ניכרים של ניהול מוצר, תקינה, רגולציה סביבתית ובטיחותית, תנאי שוק ועוד.

הקול הקורא מיועד לאפשר למשרד ללמוד על הגופים הקיימים היום בשוק, ואשר רואים עצמם מתאימים לאספקת חומרי בנייה ממוחזרים, וזאת כדי לבחון את היצע חומרי הבנייה הממוחזרים בשוק כיום והמחירים שלהם ביחס לחומרי גלם בתוליים. המשרד מבקש לקבל פרטים על אודות היצע חומרי בנייה ממוחזרים – כגון קירות תומכים, קירות גדר, אלמנטים טרומיים, צנרת מים, ביוב וניקוז כולל שוחות, אספלט, עמודי תאורה, פנסי תאורה, מעקות מתכת, אבני גן, אבני שפה, שילוט (פנלים) ועוד.

מועד אחרון להגשת שאלות הבהרה: 3 במאי, 2021

מועד אחרון להגשת מענה לפנייה – 14 ביוני, 2021

עוז כץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה: "שילוב חומרים ממוחזרים בעבודות בנייה ופיתוח הוא מרכיב מהותי בהצעדתה של מדינת ישראל לעתיד משגשג ובר-קיימא. משרד הכלכלה והתעשייה לקח על עצמו להיות חוד החנית בתחום הזה, ולקדם תעשיית מחזור תחרותית ומתקדמת, כחלק מהתוכנית הלאומית לקידום כלכלה מעגלית".

רן קויתי, מנהל מינהל אזורי תעשיה במשרד הכלכלה והתעשייה: "כגוף ביצוע וגוף ידע של משרד הכלכלה הפועל לפיתוח תשתיות והקמת אזורי תעשייה ברחבי הארץ, אנו רואים חשיבות וערך בקידום נושא הבנייה הירוקה והשימוש בחומרים ממוחזרים בעבודות תשתית – תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים ואיכות הבנייה והחומרים".

כל הפרטים אודות הפנייה כאן.

אושר: תקן מחייב לבנייה ירוקה יוחל משנת 2021

בנייה ירוקה זה חובה