תוכן ממומן    

כל הסיבות להיפטר מהפחד להשקיע בבורסה

בשנים האחרונות ובמיוחד לאחר תקופת הקורונה, אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של אנשים המגלים את אפשרויות ההשקעה השונות בשוק ההון, ואת פוטנציאל התשואות והרווחים הגלומים בהן. מנגד, ניתן עדיין למצוא אנשים הפוחדים מההשקעות בשוק ההון, בשל סיבות שונות ומגוונות. אז האם באמת השקעה בבורסה היא כל כך מפחידה?

 

מהן אפשרויות ההשקעה העומדות בפנינו?

כולנו חוסכים את מיטב כספנו בכדי למלא את צרכי היומיום ולהגשים את המטרות השונות שהצבנו. בין השאר, אנו תרים אחר הדרכים האולטימטיביות להשקיע את הכספים שהצלחנו לחסוך, בכדי ליהנות מרווחים ותשואות גבוהות. כאשר מדובר באפשרויות ההשקעה הקיימות, הרי שניתן להצביע על שני אפיקים בולטים ומרכזיים – השקעות בתחום הנדל"ן והשקעות בשוק ההון.

 

השקעות בשוק ההון – מה כל כך מפחיד?

אם ננסה לעמוד על הפחדים והחששות המרחיקים אנשים מפני השקעות בשוק ההון, סביר להניח כי נשמע את הסיבות הבאות:

  • שוק ההון כזירת הימורים

עבור אלו שלא מבינים לעומק את המוצרים הפיננסיים השונים בשוק ההון ואת אפשרויות ההשקעה המגוונות בו – שוק ההון נתפס כזירת הימורים, בה הסיכונים והאפשרויות להפסיד זהים או אולי אפילו גבוהים מפוטנציאל הרווח והתשואות.

 

  • העדפת נכס פיזי

חלק מהמשקיעים מעדיפים להשקיע בנכס פיזי, אותו ניתן לראות בעיניים, באופן המשרה עליהם ודאות וביטחון מסוימים.

 

  • חוסר ידע

אין זה סוד כי הידע הפיננסי והכלכלי של רבים מאיתנו לוקה בחסר. אנשים רבים אינם מכירים לעומק מושגים כמו שוק דובי ושוק שורי, ריביות, אג"ח, דיבידנדים וכדומה. השפה הזרה הזאת מרתיעה אותם מפני כניסה לעולם ההשקעות בשוק ההון.

 

כיצד ניתן להתגבר על הפחד מהשקעות בבורסה?

המציאות הכלכלית המאתגרת בה אנחנו חיים, מחייבת אותנו להתחיל לחסוך ולהשקיע את כספינו, ויפה שעה אחת קודם. הבנה זו לכשעצמה תעזור לנו להתגבר על הפחד הראשוני שלנו מהשקעות בשוק ההון. זאת ועוד, אם נלמד את הנושא לעומק, נגלה כי השקעה בבורסה לא חייבת להיות כל כך מפחידה, במיוחד כשהיא מתבצעת לטווח הזמן הארוך.

מעבר לעובדה כי זוהי דרך התנהלותם של המשקיעים המצליחים בעולם, הרי שהשקעה לטווח הארוך אף הוכחה באופן מדעי כמשתלמת ובעלת סיכון נמוך להפסדים, כלומר – ככל שטווח ההשקעה בשוק ההון ארוך יותר, כך גדל הסיכוי להרוויח וקטן הסיכון להפסיד. אבחנה זו יכולה בהחלט לתת לנו שקט נפשי וביטחון בהשקעה שלנו, ולהפיג את החשש מהשקעות בבורסה.

 

להתגבר על הפחד עם חברה מקצועית לניהול תיקי השקעות

המכנה המשותף לכלל הסיבות לפחד מפני ההשקעה בשוק ההון, הוא ללא ספק חוסר הידע וההיכרות עם אפשרויות ההשקעה המגוונות. אמנם אף פעם לא מאוחר להתחיל ללמוד ולרכוש את הידע הפיננסי החשוב הזה, אך כדאי לדעת כי כיום ניתן להשקיע בשוק ההון ולבנות תיק השקעות מותאם אישית לרמת הסיכון והמטרות שלכם, באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום. השקעה בשוק ההון בליווי חברה כזו, תאפשר לכם להתגבר על הפחד ולהשקיע בראש שקט, שעה שמנהלי תיקים מומחים יעניקו לכם שירותי ייעוץ וליווי מקיפים, החל משלבי בניית תיק ההשקעות ועד ההתאמות הנדרשות במהלך התקופה. לחברה מיומנת ובעלת ניסיון בניהול תיקי השקעות קיימים לרוב כלים דיגיטליים מתקדמים, המאפשרים לפשט את המושגים וביצועי התיק, כך שגם למשקיעים מתחילים יהיה קל ונוח לעקוב אחר ההשקעות שלהם.