טכנולוגיה    מובייל וגאדג'טים    

כל התשובות נכונות: רשת השאלות והתשובות קווארה הגיעה לארץ – מה צריך לדעת

קווארה, רשת השאלות-תשובות האהובה,  עלתה החודש ארצה – בגרסת בטא סגורה.
קווארה נוסדה ב-2010 על-ידי שני עובדי פייסבוק, ומטרתה לענות על שאלות בכל סוג – גרסת מיקרו של האתר אפשר לראות בקבוצת הפייסבוק בעברית "כל התשובות נכונות". בסך הכל צברה הרשת יותר מ-80 מיליון משתמשים רשומים, וחצי מיליארד כניסות בחודש – פשוט מנוע החיפוש של גוגל אוהב שאלות. בישראל, בעיקר בגלל היעדר גרסה בעברית, השימוש בקווארה היהשכיח בעיקר בקרב הייטקיסטים ואנשי תעשייה.
 במהלך דצמבר קווארה בעברית תהיה פתוחה לכול. בשלב הראשון משתמשים בעברית לא ייחשפו לפרסומות, וגם לא נראה שיהיו משרדים בארץ.   ההשקה עם זאת תהיה בישראל, ותפנה לאנשי עסקים, אנשי תוכן וגופי לימוד.
הייחוד של קווארה הוא שהתשובות הראשונות הן של אנשי מקצוע ולא של אנשים מהשורה, בכך היא נבדלת מקבוצות פייסבוק שבהן גם מגיבים חסרי ידע בנושא משתפים את דעתם..
למרות שהמודל העסקי של קווארה  מבוסס פרסומות בינתיים אין פרסומות בגרסה העברית. הסיבה היא שבשלב זה מעוניינים בקווארה לאגור מידע על מילות חיפוש ושאלות פופולריות, פחות על משתמשים
עם זאת לא כל שאלה ותשובה ייענו לאותו יחס. בקווארה אמרו שיצנזרו ספאם,   ייק ניוז וינטרו תשובות של לא מומחים, ומסתמכים שם  המון על הפעילות של הקהילה. אם מישהו דיווח על תשובה – היא תיבדק.  עצות רפואיות – גם אם הן ניתנות על-ידי רופאים, לרוב יופיעו עם הצהרה שלפיה צריך להתייעץ וכמובן שתשובות מעליבות ופוגעניות נמחקות.

בקואורה נדרשים המשתמשים להירשם בשמם המלא, ולא באמצעות כינוי או שם בדוי. המשתמשים יכולים להצביע עבור תשובה לחיוב ולשלילה (באנגלית: Upvote ו־Downvote), וגם יכולים להציע עריכות לתשובות שסופקו על ידי אחרים.

קהילת קווארה כוללת מספר אישים ידועים, כמו מארק אנדריסן, דאסטין מוסקוביץ', ג'ימי ויילס, סטיבן פריי ואשטון קוצ'ר. רבים ממשתמשי קואורה פועלים מאזור עמק הסיליקון, ורבים נוספים מניו יורק. קרוב ל-40% מהמשתמשים פועלים מהודו נכון לינואר 2014.

הרשת החברתית לינקדאין – מה זה ולמה כדאי לכם להיות שם?

איך מעריכים שווי אתר אינטרנט