תוכן ממומן    

כמה עולה לי לשלם אם אני לא לוקח יועץ משכנתאות?

קרדיט תמונה: יוסף פלישטייב

מן הסתם, השאלה הראשונה שעולה בראשכם כאשר עולה האופציה להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות היא, כמה זה יעלה לי. אבל האמת היא שהשאלה שאתם באמת צריכים לשאול את עצמכם היא כמה זה יעלה לי אם אני לא איעזר בשירותיו וכאן אתם עשויים לגלות שמדובר בסכומים הרבה יותר גדולים. יוסף פלישטייב מרצה ומלמד משכנתאות שמשרדו מלווה מעל 240 משפחות בשנה מסביר תפקידו של יועץ משכנתאות.

קרדיט תמונה: יוסף פלישטייב

מה תפקידו של יועץ משכנתאות ואיך זה משפיע על הכיס שלכם?

כדי להבין מדוע חשוב להיעזר בשירותי ייעוץ משכנתא, גם כאשר אתם נוטלים משכנתא חדשה וגם במקרה של מיחזור משכנתא, חשוב להבין מהו תפקידו של יועץ כזה ומהי התרומה שלו עבורכם. מן הסתם, ייתכן שמבחינתכם, יועץ משכנתא נועד רק לסייע לכם בפרוצדורות של הגשת בקשות ולכל היותר אולי לייצר מעין מכרז כזה מול כל הבנקים, בכדי להשיג ריבית כמה שיותר טובה. אנחנו לא רוצים לחתום על זה שאין יועצים שזה כל מה שהם יודעים להציע, אבל אם אתם בוחרים יועץ מקצועי ואפשר בהחלט להגיד שמרבית היועצים בשוק הם יועצים מקצועיים ברמה כזאת או אחרת, אז הערך שתוכלו להפיק משירות כזה הוא גבוה לאין שיעור.

לדברי יוסף פלישטייב, יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע שחי את עולם המשכנתאות יום יום כל היום. הוא יודע בדיוק את כל המספרים העדכניים ביותר בשוק, הוא מכיר את כל האינטרסים של כל השחקנים בשוק, את כל הטקטיקות, כל הכלים וכל הדרכים להשיג את הטוב ביותר ללקוחות שלו. כפי שאתם יכולים לנחש, בתהליך של נטילת משכנתא חדשה או של מיחזור משכנתא, 'הטוב ביותר' יכול להיות מתורגם לעשרות ומאות אלפי שקלים בקלות. משרדו של יוסף פלישטייב פיתח מודל עבודה בשם "מודל מפת דרכים" וכחלק מהמודל העבודה היא ישירות מול ההנהלות של הבנקים והלקוחות מקבלים את התנאים המיטביים ביותר שיש לשוק המשכנתאות כיום להציע. לדבריו  כל שינוי קל בריבית יכול להשתקף בחיסכון של עשרות אלפי שקלים לאורך תקופת ההחזר של המשכנתא. כל שינוי קל בתנאי המשכנתא יכול להקטין מאוד את ההון העצמי שתצטרכו אתם להביא אל השולחן וכדי לייצר את ההישגים האלה נדרש איש מקצוע, שלא רק מבין את התחום אלא גם מכיר אותו לפניי ולפנים בזמן אמת.

כמה תוכלו לחסוך?

אם נרצה לתרגם את זה ממש למספרים, הרי שהמספרים יכולים להיות מאוד שונים ממקרה למקרה, בהתאם לגובה המשכנתא, גובה הריבית, גובה ההון העצמי שעליכם להביא ושווי הנכס עצמו. אבל בגדול, אם תיקחו יועץ משכנתאות שילווה אתכם לאורך התהליך של נטילת המשכנתא או מיחזורה, אתם יכולים לחסוך לעצמכם בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים לפרק זמן של עד 30 שנה של החזר המשכנתא. וזה כבר אומר, שאם לא תיקחו יועץ כזה, אז זהו בדיוק הסכום שזה יעלה לכם. עכשיו נשאר לכם להשוות בין חיסכון של עשרות אלפי שקלים ובין שירות של אלפי שקלים בודדים – בשביל החישוב הזה לא צריך להיות יועץ פיננסי, צריך רק להיות אדם בעל שכל ישר והיגיון בריא.