מוצרי מזון    

כמה עולה מזון אורגני

מעודכן ל-04/2019

כמה עולה מזון אורגני ואיפה יותר זול

מזון אורגני הוא טרנד בריאות שפושט בכל מקום, ויותר ויותר חנויות טבע קטנות נפתחות ומתמחות בסוג זה של מזון. אז מה זה וכמה עולה?

מה זה מזון אורגני

מזון אורגני הוא מזון המיוצר בחקלאות אורגנית, לפי התקנים שנקבעו לחקלאות זו במדינות השונות, המגבילים את סוגי החומרים שניתן להשתמש בהם בתהליכי ייצור המזון, להזנת בעלי חיים, לחיטוי, לדישון, להדברת מזיקים ועוד. ההגבלות נועדו להוריד את השימוש בחומרים ושיטות המאפיינים חקלאות מתועשת מודרנית, ובהן דשן סינתטי והנדסה גנטית. אומנם מזון אורגני משווק כמזון טבעי יותר ובריא יותר ויש המעדיפים אותו על תוצרת חקלאית רגילה, אבל זה טרם נתמך מדעית או רפואית. אם כי כנראה טוב יותר לסביבה.

מחירי מזון אורגני לעומת מחירים רגילים

קודם כול נשווה בין המחירים בין רשתות המזון הגדולות לרשתות המזון האורגניות. ברשתות המזון הגדולות נשלם לרוב יותר מרשת מזוון אורגנית ומחנויות הטבע.

מחירי ירקות אורגניים

עגבנייה אורגנית

כך למשל מחיר קילו עגבנייה ב"ניצת הדובדבן" עולה 10 שקלים. מחיר אותה עגבנייה ב"שופרסל" יעלה 13 שקלים

אך ברשתות הקטנות יותר AMPM ובמגה תל אביב נמצא גם בתשעה שקלים. כנראה בגלל התחרות אבל מחיר עגבנייה לא אורגנית עומד על 7 שקלים ב"שופרסל שלי" בטווח הנמוך יותר.

מלפפון אורגני

מלפפון אורגני עולה בכל הרשתות הגדולות 13 שקלים לקילו. בעדן טבע לעומת זאת נשלם שקל יותר. ובניצת הדובבדן כמו ברשתות הגדולת. מלפפון לא אורגני כ-7.50 שקלים ב"רמי לוי". הכי זול וכ-10 שקלים הכי יקר  בשופרסל שלי וביינות ביתן.

חציל אורגני עולה 10 שקלים ב"טבע בעיר, ובאתר "אורגני", המוכרים ישירות מהחקלאים. ברשתות הגדולות לא ניתן למצוא אותו למעט שופרסל אונליין ב-12 שקלים. חציל לא אורגני לעומת זאת יעלה 7-6 שקל בלבד.

קילו גזר אורגני עולה  7.9 שקלים בשופרסל אונליין ו-8.9 בשאר הסניפים של הרשת. בניצת הדובדבן אלו המחירים לחבילה. באתר ה"ירוק" המוכר ישירות מחקלאים המחירים גבוהים יותר, 13 שקל לקילו.

פטרוזילה אורגנית עולה 4.9 שקלים בשופרסל אונליין ו-5.9 בשאר הסניפים, ליחידה. בטבע בעיר תעלה 6 שקלים אבל בניצת הדובדבן 4.9 שקלים.

 

טחינה אורגנית

טחינה אורגנית עולה כ-16 שקל ביינות ביתן וברמי לוי, כ-17 שקל במחסני השוק ובמגה. בניצת הדובדבן המחיר 14.5 שקל, בעדן טבע בין 15 ל-18 שקל. עבור טחינה לא אורגנית דווקא תשלמו יותר 20-18 שקל.

 

ביצים אורגניות

בשופרסל שלי על ביצים אורגניות תשלמו כ-22 שקל על חבילת 12 ביצים. אך בניצת הדובדבן תשלמו 19 שקלים בלבד.לעומת זאת מחיר ביצים לא אורגניות הם 12-10 שקלים. באתר מושבניק משלמים כמעט 25 שקל על 12 ביצים.

בשר אורגני

לבשר אורגני כמה משמעויות, בשר שגדל בצורה טבעית ולא תעשייתית, אחרים מתארים בו חיות שניזונו רק ממזון אורגני ואחרים רק חיות שניזונו מעשב. אבל על פי התקנות, מודבר בחיות עם גידול טבעי וללא אנטיבוטיקה.

כרעיים עוף אורגני נמכרים הן בשופרסל אונליין והן בסניף אורגני של שופרסל בכ-60 שקלים. במשק מלמד תקנו אותו ב-75 שקלים לקילו ובניצת הדובדבן ב-64 שקלים.

בשר הודו אורגני עולה 95 שקל במשק מלמד אך יש הנחה לחברי מועדון. אבל במגה ת"א  תוכלו למצוא אותו ב-30 שקל לקילו. ובטבע מרקט ב-26.9. מחירים דומים לאלה של עוף לא אורגני.

סטייקים וחלקי בשר גדולים יותר ניתן להשיג באופן אורגני רק מהמגדלים, ושם המחירים גבוהים מאוד, מעל 110 שקל לסטטיק אנטרקוט.

סטייק פרגית עולה במשק מלמד   55 שקל למגש, אותו סטייק מאותה תוצרת בשופרסל שלי נקנה בכמעט 60 שקלים, כך גם בשופרסל שלי ואף בניצת הדובדבן.

סחורה מהחקלאים

כמו כן יש גם סחורה אורגנית שאפשר לקנות ישירות מהחקלאים, אומנם הרבה פעמים היא יקרה יותר, כפי שראינו,  וצריך לברר אצל החלקאי את המחירים אבל הסחורה טובה יותר ואפשר לזכות להנחה בקבוצות רכישה וכחברי מועדון באתרים ובאפליקציות השונות.

סיכום

אין ספק שהמחירים למוצרים אורגניים גבוהים יותר, אבל יש בהם פערים בין הרשתות הגדולות לרשתות המתמחות במוצרים אורגניים לטובת הרשתות האורגניות, אבל תלוי ברשת, שופרסל התחילה בהקמת סניפים אורגניים שיתחרו בחנויות הקטנות יותר. שאר הרשתות מעדיפות להימנע ממכירת המוצרים היקרים יותר ומתמקדות במוצרים הרגילים. כמו כן לא כל המוצרים האורגניים יקרים יותר. כך התגלה שדווקא טחינה אורגנית זולה יותר. אם נרצה להזמין מהחקלאים נשלם על האיכות יותר ברוב המקרים, אם כי גם כאן אפשר למצוא הנחות בדמות קבוצות רכישה או חברות במועדון.

מחיר הדיאטה – איזו דיאטה הכי זולה

איפה קונים היום פירות וירקות – מאפליקציות, קבוצות רכישה ועד קנייה ישירה מחקלאים