מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון התאחדות הקבלנים

אמריקן אקספרס - חברי מועדון התאחדות הקבלנים

התאחדות הקבלנים – או בשמה הנוכחי והדי ציוני "התאחדות בוני הארץ"  – נוסדה עוד ב-1949 ונועדה מאז ועד היום לייצג את העוסקים בענפים הבנייה, התשתיות, הפיתוח וההנדסה. כיאה למוסד כל כך ותיק, לא מפתיע העובדה שהוקם עם השנים מועדון ייעודי לחברי ההתאחדות, ושיש כיום גם כרטיס אשראי עבורם.

הכרטיס שנסקור במדריך הנוכחי הוא של אמריקן אקספרס, והוא מיועד לחברי התאחדות הקבלנים וכן לבני/בנות זוגם. האם כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון התאחדות הקבלנים משתלם? והאם כדאי לבנות עליו לקבלת הטבות? אתם מוזמנים לקרוא ולהחליט בעצמכם.

תנאי השימוש המרכזיים בכרטיס

הסעיף הראשון שאנחנו ממליצים לכם להתבונן בו בכרטיס האשראי שלכם הוא דמי הכרטיס. יש כיום כל כך הרבה אפשרויות לקבלת כרטיסים ללא דמי כרטיס למשך מספר שנים לפחות, כך שלדעתנו חבל לשלם על הכרטיס (אלא אם השירותים וההטבות שהוא מספק הם אטרקטיביים במיוחד). מהבחינה הזו חברי התאחדות הקבלנים המזמינים את כרטיס אמריקן אקספרס יכולים להיות רגועים, לפחות בשלוש השנים הראשונות בהן הם מקבלים פטור מדמי כרטיס (פטור שניתן גם לבני או לבנות הזוג).

מבחינה מעשית כרטיס האשראי לחברי התאחדות הקבלנים הוא כרטיס אמריקן אקספרס Business זהב, אליו התייחסנו כבר בעבר.

ההטבות הניתנות לבעלי הכרטיס

בשעה טובה הגענו למה שרבים מגדירים בתור "השורה התחתונה" של כרטיסי אשראי – בצדק או שלא – והוא ההטבות הניתנות במסגרתם. כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון התאחדות הקבלנים מקנה הנחות קבועות במעמד החיוב בכ-3,000 בתי עסק בישראל, כשבדרך כלל מדובר בהנחה בת מספר אחוזים. גם עולם ההטבות של אמריקן אקספרס, הכולל הנחות ומבצעים על אטרקציות (למשל כרטיסי 1+1 על קולנוע), מופעים, מוצרים וכיוצא בזה, זמין למחזיקי הכרטיס.

בדומה לחלק מהכרטיסים האחרים של אמריקן אקספרס, גם על מחזיקי כרטיס Business זהב של התאחדות הקבלנים חלה תכנית ההטבות Membership Rewards. בגדול זוהי תכנית בה צוברים נקודות ומקבלים הטבות על רכישות בבתי עסק שונים, בישראל ומחוצה לה. התכנית כוללת טיסות בחברות דוגמת אל על, אייר פראנס, דלתא או Alitalia, רשתות של בתי מלון ועוד.

עבור מחזיקי הכרטיס הטסים לחו"ל ניתנות מספר הטבות נוספות. הם יכולים להיכנס לטרקלין דן בנתב"ג ללא תשלום, אם כי לצורך זה עליהם להוריד מראש קוד קופון (יש כרטיסים בהם מספיק להציג את הכרטיס בטרקלין, ללא הזמנה מוקדמת, כדי להיכנס לטרקלין). בדומה לכרטיסי אשראי אחרים גם כאן קיימת אופציה לקבל ללא תשלום ביטוח נסיעות לחו"ל, בכפוף להפעלה שלו מראש. נציין כי הביטוחים האלה נוטים להיות די בסיסיים ברשימת הכיסויים שלהם, כך שהם לא יתאימו לכל נסיעה: למשל נסיעות ממושכות או כאלה הכוללות סיכונים שלא מכוסים בפוליסות סטנדרטיות (ספורט אתגרי למשל).

החיובים בחו"ל חייבים להיכנס לתמונה אף הם. ראשית, מחזיקי כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון התאחדות הקבלנים זכאים להנחה של 25%, נכון לעכשיו, בהמרת מט"ח. מי שמשתמש בכרטיס שלו יכול לבחור שהחיוב שלו על הוצאות בחו"ל ייעשה אחת לחודש, ללא ריבית וללא הצמדה. יש אנשים שזה יותר נוח להם, בגלל שבמצב המסורתי חיוב על עסקאות בחו"ל נעשה מספר ימים לאחר העסקה (לכן עלולים לחרוג מהמסגרת וכדומה).

בדומה לכרטיס הזהב העסקי של אמריקן אקספרס כמכלול, גם כאן בעלי הכרטיס זכאים לשירותי Global Assist – שירותי קונסיירז' בישראל בחו"ל הכוללים המלצות על אטרקציות, הזמנות כרטיסים ועוד. הטבה אחרת היא שירות ה -VIP של אמריקן אקספרס, Gold Travel Service, שמעניק אף הוא הטבות בחו"ל.

באתר אמריקן אקספרס תמצאו מידע נוסף על הכרטיס.