מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס חיוב מאסטרו – מאסטרקארד

כרטיסי חיוב מהווים כיום אלטרנטיבה לכרטיסי האשראי, בעיקר לפתרונות נקודתיים דוגמת נסיעה לחו"ל. לאחרונה סקרנו כאן מספר כרטיסי חיוב שכאלה, דוגמת לאומי קארד DEBIT או כרטיס ישראכרט צעיר דיירקט המיועד לבני נוער. העיקרון בכרטיסים האלה הוא שהחיוב על העסקאות נעשה באופן מיידי ולא אחת לחודש, בין אם ישירות מחשבון הבנק ובין אם לאחר הטענה של הכרטיס בסכום כסף מסוים. לכל כרטיס יש את החוקים שלו.

בסקירה הנוכחית נציג את אחד הפתרונות של מאסטרקארד בשדה המשחק, והוא כרטיס החיוב מאסטרו (Maestro).

מה מציע הכרטיס?

מאסטרו ברמת ההגדרה של חברת מאסטרקארד היא רשת עולמית שניתן להשתמש בכרטיסי בלמעלה מ-13 מיליון אתרים ובכ-2 מיליון מסופי בנק אוטומטיים (מכשירי ATM). ה שזה אומר בעצם הוא שיש סיכוי גבוה שהכרטיס יאושר במקומות שתנסו לשלם באמצעותו או להשתמש בו, בארץ או בחו"ל. עם זאת ברור שלא כל מקום או מסוף יקבל את הכרטיס, ומכאן שאנשים המתבססים עליו באופן בלעדי עלולים להיתקע.

בעיקרון כרטיס מאסטרו פועל על פי העקרונות הכלליים שציינו קודם לכן. הוא מאפשר ביצוע קניות וגם פעולות במסוף האוטומטי, תוך גישה לחשבון העובר ושב בבנק. בדומה לכרטיסי חיוב אחרים ניתן לעקוב בצורה די פשוטה על אופן ומימדי השימוש בכרטיס, כאשר מקבלים קבלה וגם יכולים לצפות בעסקאות שבוצעו. לא כולם יצליחו להסתדר באותה צורה עם הממשק הזה, בטח בנקודת ההתחלה, אבל ברמה הכללית מדובר בפתרון שיכול לחסוך עבורם זמן (למשל ביטול הצורך ליצור קשר עם מוקדי השירות למיניהם).

החידוש כאן הוא שמדובר בכרטיס אינטרקטיבי יחסית. יש בו מסך תצוגה קטן ומקש מגע, שמאפשרים להגיע למידע שהזכרנו מעלה: בדיקת היתרה או תקרת ההוצאה בכרטיס, רשימה של העסקאות שבוצעו באמצעותו, סכום העסק הנוכחי, יצירת סיסמאות לאבטחת העסקאות ועוד. ברמת אבטחת המידע נחשב הכרטיס למתקדם יחסית, עם אימות מרחוק של כל עסקה המתבצעת בו. כמו כן בניגוד לכרטיסים אחרים שמאפשרים לדעת מה היתרה בכרטיס רק לאחר מעשה, כאן ניתן להיחשף למידע הזה בכל זמן – כולל כמובן לפני השימוש.

יש לציין שלא מצאנו מידע קונקרטי נוסף לגבי הכרטיס, למשל תנאי השימוש בו או העלויות. אם אתם רוצים להצטייד בו, אנחנו ממליצים לכם לברר את הפרטים האלה מול חברת מאסטרקארד.

מידע נוסף על הכרטיס תוכלו למצוא באתר האינטרנט של מאסטרקארד.