מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס מועדון הנוסע המתמיד של אל על – CAL

למועדון הנוסע המתמיד של אל על התייחסנו בסקירה נפרדת באתר, בין אם במסגרת כרטיס Flycard ובין אם במסגרת כרטיסי אשראי המשויכים אליו – דוגמת כרטיס דיינרס מתמיד. כעת נציג בפניכם את האופציה שמציעה חברת Cal לשייך כרטיסי אשראי קיימים למועדון הנוסע המתמיד של אל על, כך שבאמצעות רכישות ושימושים בכרטיס הם יוכלו לצבור נקודות עבור מועדון הנוסע המתמיד. את הנקודות הנצברות במועדון הנוסע המתמיד ניתן להמיר להנחות על טיסות, אבל הקאץ' הגדול הוא שהנקודות נמחקות לאחר שלוש שנים.

לתכנית זו יכולים להצטרף, קודם כל, חברים במועדון הנוסע המתמיד של אל על. המשמעות היא שאת ההצטרפות למועדון יש לבצע לפני שחושבים להזמין את הכרטיס. הדרישה השנייה היא שללקוח יהיה אחד מהכרטיסים הבאים: כרטיס מאסטרקארד בינלאומי, כרטיס ויזה בינלאומי עסקי, כרטיס זהב, כרטיס זהב עסקי וכרטיס פלטינום. השיוך של כרטיס האשראי למועדון הנוסע המתמיד נעשה ללא תשלום, גם אם כמובן כן צריך לשלם על החברות במועדון ולעיתים גם את דמי השימוש בכרטיס האשראי (על פי סוג הכרטיס והתנאים שנקבעו ללקוח).

השורה התחתונה: יחס הצבירה

מי שמצטרף למועדון הנוסע המתמיד של אל על ירצה כמובן לדעת באיזה אופן מתורגמות הרכישות שלו לנקודות בתכנית. יחס ההמרה משתנה בכל אחד מהכרטיסים, על פי הפירוט הבא:

  • כרטיס ויזה או מאסטרקארד בינלאומי – 1,750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.
  • כרטיס ויזה או מאסטרקארד עסקי – 1,750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.
  • כרטיס ויזה או מאסטרקארד זהב – 1,750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.
  • כרטיס ויזה או מאסטרקארד זהב עסקי – 1,750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.
  • כרטיס ויזה או מאסטרקארד פלטינום – 750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.
  • כרטיס מאסטרקארד YOU זהב – 1,750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.
  • כרטיס מאסטרקארד YOU בינלאומי – 1,750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.
  • כרטיס מאסטרקארד YOU פלטינום – 750 שקלים שווים לנקודה אחת של הנוסע המתמיד.

האותיות הקטנות

יש מספר נקודות שצריך לזכור ביחס לאפשרות הצבירה. הראשונה היא שעסקאות הקשורות למוסדות ממשלתיים ולגורמים רשמיים לא מחושבות בשקלול החודשי: המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה, מס רכישה, מס שבח, חברת החשמל, תאגידי מים, רשויויות ועוד. גם עמלות, תכניות אשראי ופריסת תשלומים אינן מאפשרות צבירה. בכל אחד מהמקרים מתחילים לצבור מהשקל ה-201 ומעלה.

שימו לב בכל פעם שרוצים להעביר את נקודות הטיסה לשימוש באל על, יש ליצור קשר עם חברת CAL ולהודיע לה על ההעברה הרצויה. התהליך ייעשה תוך עד שבעה ימי עסקים, ולכן אנחנו ממליצים למי שחבר בתכנית לא לחכות לרגע האחרון. ייתכן מאד שמי שעושה זאת יגלה שהנקודות לא מגיעות ליעדן בזמן, מה שמותיר אותו לשלם מחיר מלא.

ניצול זכויות / ניצול נקודות – שימו לב (שלא יתבזבז…)

בהקשר של כרטיסי אשראי ומועדן חברים בפרט, חשוב לעדכן כי בעבר חברות כרטיסי האשראי היו משנות את התנאים בסוף התקופה הראשונה מבלי שהלקוחות בעצם ידעו. כלומר, אתם חושבים שיש לכם הטבות, אך הפועל ההטבות שלכם כבר לא מתקבלות. עם זאת, מתגבש חוק בכנסת שלפיו  – מועדוני לקוחות לא ישנו את הכללים מבלי לעדכן את הלקוחות. מועדוני לקוחות המציעים הצטרפות לתוכנית של קבלת הטבות או צבירת זכויות לתקופה קצובה,  לא יוכלו לשנות את התנאים במהלך אותה תקופה. השינוי יוכל להתבצע רק לאחר תום התקופה. כלומר, אם ההטבות הם לשנתיים, לא יתאפשר למועדון לשנות את ההטבות בשנתיים האלו. מעבר לכך, צריך ליידע את הצרכן/ לקוח על שינוי בתנאי ההטבות שלושה חודשים לפחות לפני סיום תקופת ההטבות.

במועדוני לקוחות לתקופה מתמשכת, שאין הגבלת זמן ויש צבירת זכויות  (או נקודות), נקבע כי מפעיל המועדון יצטרך להודיע לצרכן על השינוי שמונה עד תשעה חודשים מראש! וזאת כדי שהלקוח יוכל לממש את הנקודות בזמן, אחרת הם יתפוגגו בלי שימוש.

הצעת החוק הזו שאמורה להבשיל לחוק עוד השנה או במהלך 2018 "זכתה" להתנגדויות רבות מצד הבנקים, חברות כרטיסי האשראי וחברות שמפעילות כרטיסי אשראי, לרבות  אל על (המפעילה את מועדון "פליי קארד"). נציגי החברות טענו כי הצעת החוק דווקא תקשה עליהם לבטל התקשרויות עם ספקים ולהחליפן בהתקשרויות טובות יותר. מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על ליאור טנר, הסביר כי מחירי הטיסות מתעדכנים באופן שוטף ולכן נדרש עדכון שוטף גם בתנאי המועדון. לדבריו, מסירת התרעה תשעה חודשים מראש על השינוי ומתן אפשרות לממש הטבות בתנאים הישנים ל-12 חודשים נוספים זו גזירה שאי אפשר לעמוד בה בשל הדינמיות של שוק התעופה. למרות ההגיון שבדבריו – בקשתו נדחתה.

 

מידע נוסף על מועדון הנוסע המתמיד של אל על של חברת Cal תמצאו כאן.