חדשות    

לאומי: מחיר הנפט לא יעלה משמעותית בקרוב, אלא רק לאחר פתיחת השמים

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מעריך בסקירת הנפט השבועית שלו כי "לעת עתה, נראה שרק לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה, בדרך שתאפשר הקלה ברורה ומתמשכת על צרכני הנפט הגדולים – תעופה ותובלה – ניתן יהיה לצפות להמשך עלייה של ממש במחיר הנפט."

בהתאם לכך, החוזים העתידיים עד סוף שנת 2020 מצפים לעליית מחירים מתונה בלבד לכ-46.4 דולרים לחבית BRENT -כשני דולרים עלייה בלבד, ומחיר חבית מסוג WTI צפוי לעלות לכ-43.6 דולרים לחבית שינוי של כדולר אחד בלבד.

בפמן מוסיף כי "בטווח הארוך יותר, רק לאחר התאוששות העולם ממשבר הקורונה המתמשך, ישנם גורמים שיתמכו בביקוש לנפט ובהם: חידוש צמיחת כלכלת ארה"ב לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה ומהלך יישום תקנות IMO 2020  שיעלה את הביקוש לתזקיקים דלי גופרית, זאת כאשר נפח הסחר הימי, שנפגע מאוד, ישוב ויעלה".

לדבריו "במבט קדימה, מחיר הנפט יושפע מן הספקות בנוגע למידת המשך קיום ההסכם על ידי המדינות החברות בקבוצת OPEC+ בדגש על רוסיה ועיראק, ומן ההערכות בנוגע להתפשטות וירוס הקורונה בעולם, בפרט בסין ובארה"ב, והשפעותיו על הכלכלה העולמית. במידה שהגל השני של נגיף הקורונה ימשך באזורים נרחבים יותר ויותר אזי קיים סיכון להחזרת המגבלות החברתית במקומות שונים בעולם, אשר יאטו את הפעילות הכלכלית ויקטינו את הביקוש לנפט."

במהלך השבוע החולף, מחיר הנפט מסוג BRENT עלה מכ-43.51 דולרים לחבית בסגירה של שבוע המסחר ב-21/8/2020 לכ-44.67 דולרים לחבית בסיום המסחר ב-28/8/2020 ומחיר הנפט מסוג WTI עלה במעט מכ-42.19 דולרים לחבית ב-21/8/2020 לכ-42.97 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-28/8/2020. במחצית הראשונה של השבוע החולף, מחיר הנפט עלה, בתמיכת הדולר שנחלש לאחרונה, והגיע לרמה הגבוהה ביותר בחמישה חודשים האחרונים, על רקע הפסקת רוב יצור הנפט במפרץ מקסיקו בשל סופות הוריקן שהתקרבו לחוף.

לאומי: מחירי הנפט צפויים לרדת בקרוב

הווירוס הסיני צפוי לפגוע בביקוש לנפט