שוק ההון    

לאומי קארד גייסה 1.1 מיליון שקל בהנפקה פרטית; 500 מיליון יועברו לבנק לאומי כדיבידנד

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד השלימה בהצלחה גיוס באמצעות הנפקת איגרות חוב בהנפקה הראשונה שלה בישראל. לאומי קארד, גייסה 1.1 מיליארד שקל, בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים של איגרות חוב שקליות בריבית קבועה, עם מח"מ של 3 שנים.

בהנפקה נרשם ביקוש יתר של פי 4 –  כ-2 מיליארד שקל, מצד כ-60 גופים והריבית בה נקבעה על 2.19%. זוהי ריבית נמוכה בכחצי אחוז מריבית המקסימום שנקבעה למכרז.

חתמי ההנפקה היו לאומי פרטנרס ולידר חיתום. בכוונת לאומי קארד להשתמש בסכום שגוייס לחלוקת דיבידנד מיוחד של 500 מיליון שקל לבנק לאומי, עוד לפני שתימכר על ידי הבנק לקרן ההשקעות הפרטית וורבורג פינקוס ואשר יופחת מתמורת העיסקה.

ביולי מכר לאומי את לאומי קארד לוורבורג פינקוס בתמורה לכ- 2.5 מיליארד שקל כחלק כחלק מהרפורמה להפרדת הבעלות של הבנקים בחברות כרטיסי האשראי.

לאומי קארד היא אחת מ-3 חברות כרטיסי האשראי בישראל. כ-30 אלף עסקים בישראל סולקים מעל לשני מיליון כרטיסים שהנפיקה החברה. את הרבעון השני סיימה לאומי קארד עם הכנסות בסך של כ-326 מיליון שקל מתוכן כ-251 מיליון שקל כרטיסי אשראי. הרווח הנקי של לאומי קארד ברבעון השני הסתכם בכ-52 מיליון שקל לעומת כ-49 מיליון שקל בקבעון המקביל אשתקד.

לפני מספר ימים דווח כי ורבורג פינקוס מנהלת מגעים עם הראל על מנת לצרפה כשותף אסטרטגי בלאומי קארד. מתקדמים לצירוף חברת הביטוח הראל כמשקיע אסטרטגי ללאומי קארד.  כמו כן נמסר כי מתנהלים מגעים עם חברות ביטוח נוספות למכירת 20% מאחר ובנק לאומי נאלץ להפרד מהמניות אותן התכוון להחזיק בחברה.

לאומי קארד מעלה עמלות לעסקים

ורבורג פינקוס רוכשת את לאומי קארד ב-2.5 מיליארד שקל; מה יהיה ביום שאחרי?