חדשות    

לאומי שולח ללקוחות מבוגרים כרטיס דביט עד הבית – ללא עלות

עקב משבר הקורונה לאומי ישלח השבוע ללקוחות המבוגרים שאין ברשותם כרטיס אשראי כרטיס דביט ללא עלות, בדואר מהיר עד הבית, כדי שיוכלו למשוך כסף ולבצע עסקאות חיוב

לאומי מיפה את לקוחותיו המבוגרים (מעל גיל 62) שאין ברשותם כרטיס אשראי מכל סוג שהוא, ועד עתה היו מגיעים פיזית לסניפי הבנק כדי למשוך כסף.

עקב משבר הקורונה, ובמטרה להקל עד כמה שניתן על אותם לקוחות בתקופה רגישה זו – לאומי החליט לשלוח השבוע לאותם 2,800 לקוחות כרטיס דביט, ללא עלות, בדואר מהיר עד הבית. הכרטיס יאפשר להם למשוך כסף מכספומטים ולבצע עסקאות חיוב.

כך, הלקוחות לא ייאלצו להגיע לסניף ונוכל להקל במקצת את המורכבות היומיומית הקיימת לאור הנחיות משרד הבריאות.

כרטיס דביט הוא כרטיס תשלום במזומן. להבדיל מכרטיס אשראי שמספק למשתמש אשראי, כרטיס דביט הוא תשלום במזומן – כלומר צריך קודם להטעין את הכרטיס בכסף ואז להתשמש בו לרכושת שונות.

דביט משמע  חיוב מיידי. זאת בפועל  שיטת תשלום אלקטרונית המחייבת באופן מידי את חשבון העו”ש של הלקוח ולא ניתן לקבל אשראי מעבר למה שקיים במסגרת העו”ש. כמו כן, לא ניתן לבצע תשלומים (כפי שמקובל בכרטיס האשראי).

צרכן המשלם בדביט אינו חי על מסגרת אשראי, משום שאין כזו, וזה חשוב. בצורת התשלום הזו הוא שולט על ההוצאות בחשבון הבנק. הוא מרוויח – מקבל הנחת מזומן. הוא חוסך בעלויות הריבית, חוסך בעמלות משיכה מכספומט וקונה מבוקר יותר – בהתאם למה שיש לו, ולא בהתאם למה שיהיה לו.

מחקר של הכנסת: כרטיסי דביט יכולים להעמיק את המינוס

כרטיס דביט – כל מה שצריך לדעת

כלכלני בנק לאומי: הריבית לא תשתנה