שוק ההון    

לאחר ארבע שנים מגדל מחלקת דיבידנד

מגדל מבצעת חלוקת דיבידנידם לאחר ארבע שנים שלא חילקה –  לאחר מאבקים ממושכים של שלמה אליהו עם הרגולטור על זכותו לקבל את המזומן מהחברה שבבעלותו. זה הישג גדול של אליהו לאחר שדירקטוריון חברת הביטוח מגדל אישר חלוקה של 350 מיליון שקל.

החברה פרסמה את הדוח לשנת 2018 שמצביע על כך שהיא עומדת ביעדי יחס כושר הפירעון שלה על פי דרישות ההון המחמירות. 15  ביולי הוא תאריך דרמטי לכל חברות הביטוח, שכן זהו היום האחרון שבו הן יכולות להציג את דוח יחס כושר הפירעון שלהן לשנת 2018, אשר מראה אם הן יכולות לחלק דיבידנדים. כבר מראש היה ידוע שמגדל תעמוד ביעד ושתוכל לבצע את החלוקה.

הכסף לא יגיע מהר לאליהו: אחרי החלוקה ממגדל ביטוח למגדל אחזקות המחזיקה בה ב-100%, נדרש אישור חלוקה של דירקטוריון מגדל אחזקות – ורק אז הכסף יתחלק בין הציבור (כ-32%) ואליהו הנפקות, שדרכה מחזיק אליהו במגדל. בינתיים טרם הוחלט במגדל אחזקות אם לפעול לחלק את הדיבידנד או להשתמש בתמורה לבצע השקעות חדשות.

כדי לממן את רכישת מגדל, נטל אליהו חוב מהבנקים אך המיר את רובו באג"ח פרטיות שגייס מהשוק המוסדי, בתמורה לריבית שנתית של 3.85%. במסגרת גיוס החוב הסכים אליהו להתחייב למלווים כי חברת אליהו הנפקות לא תחלק דיבידנדים עד פירעון החוב.

עבור חלוקת הדיבידנד דרשו מחזיקי האג"ח ערבויות, העלאת ריבית ורישום למסחר של האג"ח בבורסה, אז אליהו ביטל את זימון אסיפת האג"ח. לא ברור אם כעת, כשהדיבידנד כבר כה קרוב לכיסו, אליהו ינסה להתניע את ההליך מול מחזיקי האג"ח מחדש.

מגדל צברה מאז רווחים ר של 1.4 מיליארד שקל וכעת מחלקת מתוכם 350 מיליון שקל כאמור. בשנים האחורנות נרשם עוצר דיבידנדים בענף הביטוח, כשהראשונות שחזרו לחלק דיבידנדים היו הראל ומנורה ואחריהן הפניקס, אך כולן עשו זאת בזהירות.

מגדל ביטוח – רווחים בשוק ההון הביאו לגידול של 300% ברווח הנקי

עסקה רביעית בין מזרחי למגדל: חברת הביטוח רכשה 80% מתיק הלוואות לדיור ב-580 מיליון שקל