חדשות    

לא מוצאים מסיכות פנים בסופר-פארם? הרשת תייבא עוד חצי מיליון

נגיף הקורונה שהחל בסין והתפשט למדינות נוספות ברחבי העולם יצר מחסור במוצר שלרוב לא היו מצפים לו.  עקב ביקוש חסר תקדים למסכות פנים הגייניות, קשה להשיג אותן בסניפים. לאחר שבימים האחרונים דווח על מחסור במסכות, רשת סופר פארם מעדכנת היום (ד') כי הצליחה לייבא לישראל בהטסה מיוחדת משלוח של כ-500 אלף מסכות וכבר במהלך השבוע הבא ניתן יהיה למצוא אותן בסניפי הרשת.

המחסור במסכות כמובן הביא עמו עלייה במחיר שבו קונה הרשת את המוצר מהספקים ולצד זאת נוספו גם עלויות ההטסה שאינן קיימות לרוב כך שמחיר מסכה יעמוד על 2.5 שקלים ומחיר מארז של 10 מסכות יעמוד על כ-25 שקל. המסיכות החדשות כאמור יקרות יותר, שכן מחירן של המסכות הקודמות שנמכרו ברשת ושסופקו על ידי ספק אחר עמד על 11.90 שקלים ל-10 מסיכות.

נוסף לביקוש הרב, המחסור במסכות נובע גם מכך שסין היא היצרנית העיקרית שלהן, והמפעלים הסיניים סגורים בעקבות המצב. כאמור, הביקוש שנוצר היה חסר תקדים – בעת שבשגרה נמכרו בחודש בממוצע 2,000 חבילות של מסכות (כל חבילה מכילה עשר יחידות), כעת נמכרו 60 אלף יחידות בעשרה ימים.

בישראל נמכרות גם מסכות בתקנים הנדרשים ממשרד הבריאות וממשרד הבריאות הסיני ומתאימות להגנה מפני וירוס קורונה. אך, בשל הביקוש, המפעלים המייצרים הפסיקו את מכירת המסכות ליחידים ולשוק הפרטי, ומוכרים רק בכמויות של 100 ויותר.

הנגיף הסיני פוגע בתעשיית היוקרה

בעקבות הקורונה תוארך שהייה של 1,700 פועלים סינים