שומרה מפיקה ביטוח שלא מתייקר בעקבות תביעה
חדשות    

שומרה מפיקה ביטוח שלא מתייקר בעקבות תביעה

אם הרכב ניזוק קלות, הרבה מהנהגים מעדיפים לספוג את הנזק הקל ולא להגדיל את דמי הביטוח  בעקבות תביעות. היסטוריית תביעות מעלה את דמי ההשתתפות העצמית כבר בחודש העוקב.

יש גם חברות המסרבות לבטח כלל תובעים שבעיניהן סדרתיים, במקרה זה הם משלמים  ביטוח יקר מהפול, חברת הביטוח שמפעילות החברות עבור נהגים עם היסטוריה בעייתית של תביעות או שלילות רשיון.

חברת הביטוח שומרה  החליטה לשנות את המצב והחלה למכור ביטוח למקרים כאלה, לנזקים קלים, כמו מכה קלה בדלת או בפגוש, או מראה שהתפרקה ממכה של רכב חולף, וכל זאת בלי לאבד זכאות הנהג להנחה בשל היעדר תביעות קודמות .השיטה היא תביעה ישירה נגד שומרה ולא נגד הביטוח המקיף.

וכמה זה עולה? 99 שקל לשנה, עם השתתפות עצמית בסך 400 שקל. סכום הנזק המירבי שתכסה הפוליסה המכונה "ביטוח בקטנה": 7,000 שקל, והיא תהיה פתוחה למבוטחי כל חברות הביטוח, ללא חובה לרכוש גם את ביטוח החובה משומרה.

את הכיסוי ניתן להוסיף בעת רכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב אצל סוכני הביטוח המורשים של “שומרה”.

ההרחבה אינה כוללת פיצוי לירידת ערך, אך למבוטח נשמרות הזכויות על פי הפוליסה המקורית, כלומר, המבוטח יכול להחליט גם לאחר התאונה, אם להפעיל את השירות או את הפוליסה המקורית עם רישום תביעה.

במאי השנה  הוציאה רשות שוק ההון טיוטה המאפשרת פוליסות ביטוח לואו קוסט שבהן בין היתר לא יירשמו תביעות קודמות. נראה ששומרה פותחת פתח לחברות אחרות להוציא ביטוחים מעין אלו שגם יהיו זולים יותר וגם לא יירשמו בהם תביעות.

חמישה דברים שכדאי לדעת לפני שעושים ביטוח רכב

החברות המובילות בביטוח נסיעות לחו"ל ומה המסלולים המשתלמים