חדשות    

"לוי יצחק: "מחירי דירות מיוחדות, דופלקסים ופנטהאוזים בקריסה של ממש

עוד חלו ירידות גדולות בהרצליה, באר שבע ותל אביב לדירות 5 חדרים

לפי סקירה שפרסם לוי יצחק, סך העסקאות בנכסי היוקרה מראה  ירידות מחירים של כ-15% ומעלה בתקופה שבין פברואר 2018 לפברואר השנה.

הסקירה גם בודקת פילוח לפי אזורים של דירות 3-5 חדרים. שוק היוקרה אינו חסין,  והממצאים שעולים מהסקירה מעידים על הלך רוח דומה למצב בשוק הדירות "הרגילות"..

לדוגמה בהשוואה של עסקאות מפברואר 2019 לפברואר 2018 בדירות 5 חדרים בתל-אביב, חלה ירידה של כ-13% ממחיר מממוצע של 4.7 מיליון שקל למחיר של 4.1 מיליון שקל. "מחירי הדירות הגדולות בנות 5 חדרים ומעלה בירידה תלולה. מחירי דירות מיוחדות, דופלקסים ופנטהאוזים בקריסה של ממש, עם ירידות ופשרות כלפי מטה של 15% ואף יותר", כתב יצחק.

גם בהרצליה נרשמה ירידה גדולה, על פי נתוני לוי יצחק. חלה ירידה שנתית של 11% לדירות 5 חדרים, ובפברואר 2019 המחיר הממוצע לסגירת לדירת 5 חדרים בעיר עמד על 2.8 מיליון שקל. בירושלים חלה ירידה גדולה של 9% במחירי דירות אלה. כך בפברואר השנה המחיר הממוצע שבה נמכרת דירת 5 חדרים בבירה עמד על 2.5 מיליון שקל. בבאר-שבע – המחירים ירדו בשיעור 7% למחיר ממוצע של 1.3 מיליון שקל.

גם בחיפה ירדו מחירי דירות 5 חדרים למחיר ממוצע של 1.7 מיליון שקל בפברואר 2019. זו ירידה שנתית קטנה של כחצי אחוז, אך בחיפה  ממילא מדובר בנכסים זולים בהרבה מדירות דומות בערים גדולות אחרות. ברמת-גן וגבעתיים דווקא לא חל שינו במחירי דירות אלה, ואילו בראשון-לציון לפי יצחק דווקא חלה עלייהבשיעור 2% לרמה של 2.3 מיליון שקל בממוצע.

בירושלים חלה עלייה של 15% במחירי דירות 3 חדרים בעיר בתקופה בהשוואה לרידה במחירי דירות 5 חדרים . לצער באר-שבע והרצליה נרשמו ירידות מובהקות בכל סוגי הנכסים. מחיר 3 חדרים בבבאר שבע ירד בתקופה זו ב-3% ל-670 אלף שקל. בדירות 4 חדרים מחירי הדירות ירדו בשיעור של 5% ל-950 אלף שקל.לפי לוי יצחק הסיבה היא נטישת המשקיעים, אך גם ריבוי הדירות של מחיר למשתכן בעיר מפחית את המחירים..

בהרצליה חלו ירידות גדולות יותר. מחירי דירות 3 חדרים ירדו ברמה של 11% ל-1.65 מיליון שקל. ואילו דירות 4 חדרים הוזלו בשיעור של 10.5% ל-2.15 מיליון שקל באותה תקופה.לפי הסקירה  "חסרונם של משקיעי חוץ ותושבי חוץ משפיע מאוד על הרצליה. מספר העסקאות ירד באחוזים רבים כמו גם מחירי הדירות. משפרי דיור עדיין מבצעים עסקאות, אך מתקשים לגשר על הפער בין הדירות הנמכרות לדירות החדשות המוצעות למכירה".

מחירי דירות הגן בפתח תקווה זינקו ב-20%

לידר – הריבית תעלה עד סוף 2019 ל-0.5%; מחירי הדירות יעלו ב-2.7%; תירשם עלייה במחירי השכירות