חדשות    

לונלי פלאנט: אלו המקומות שמשלמים לכם כסף לגור בהם

מעודכן ל-09/2019

בעוד בתל אביב, אנשים מוציאים הרבה כסף כדי לגור בה, בחלק מהמקומות משלמים לכם לגור בהם. זו הרשימה של לונלי פלאנט:

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

אנתיקיתרה

אנתיקיתרה הוא אי יווני עם כפר אחד, השואף  להגדיל את אוכלוסייתו. האי קרוב  לכרתים הפופולרי יותר,  אך גרים בו רק 40 תושבים קבועים. לכן האי הוציא  קמפיין אכלוס מחדש כדי למשוך אליו משפחות חדשות. אלה שייבחרו יקבלו בית, שטח אדמה קטן, ו-500 יורו בחודש במשך שלוש השנים הראשונות. כבר הגיעו ארבע משפחות מאתונה שגרמו לפתיחת בית הספר מחדש.

ורמונט

ורמונט  בארצות הברית אולי יפה ופסטורלית, אבל לא בדיוק מאוכלסת. למעשה זו המדינה השנייה הכי פחות מאוכלסת אחרי ויומינג. כדי לטפל בזה פתחה בפרויקט רילוקיישן שב. הנרשמים שיתקבלו לתוכנית – שמבוססת על כל הקודם זוכה – יקבלו עד 5,000 דולר בשנה למשך שנתיים של מגורים במדינה.

טולסה

עוד אזור בארצות הברית הסובל ממחסור באוכלוסייה הוא טולסה באוקלהומה. גם שם יש תוכנית רילוקיישן. הנרשמים שיתקבלו לתוכנית – שמבוססת על כל הקודם זוכה – יקבלו עד 5,000 דולר בשנה למשך שנתיים של מגורים במדינה. אבל תצטרכו לחכות ל-2020, כי התוכנית של 2019 כבר נסגרה.

קנדלה

גם באיטליה נאפולי הקטנה, המוכרת יותר כקנדלה, סובלת מבריחת תושבים החל משנות התשעים. ניקולה גאטה, ראש העיר, מציע   עד 2,000 יורו לאנשים שיעברו אליה: 800 יורו לרווקים, 1,200 יורו למשפחות, 1,800 למשפחות בנות שלושה אנשים, ו-2,000 יורו למשפחות של ארבעה עד חמישה אנשים. כדי להיות זכאי למענק, יש לעבור לגור בעיר, לשכור בה בית ולהחזיק במשרה עם משכורת של לפחות 7,500 יורו בשנה.

סנטאיגו

מדובר בסנטיאגו דה צ'ילה, מיקום מוזר לבירת מדינה.  כאן המטרה היא להפוך את העיר למרכז טכנולוגי באמצעותמענק של 40 אלף דולר ליזמים שמוכנים לעבור אליה ולהשיק בה את עסקיהם. התוכנית כוללת  תקצוב לסטארט-אפים שהוקמו על ידי נשים,. ותוכנית אחרת לסטארט-אפים בני פחות משלוש שנים. ניתן להגיש מועמדות לשנה הבאה עד דצמבר.

רילוקיישן לקנדה: האם כדאי ואיך מוציאים ויזה?

מהם יעדי הרילוקיישן הכי פופולאריים בקרב ישראלים?